dale Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 litt off topic: Personlig har jeg etter hele 17 leverte fakturaer og 2 returnerte varer aldri opplevd noe som helst problem med komplett. Nesten 100% knirkefritt: Du kan selfølgelig ikke forvente deg at de ikke gjør feil, men med unntak av en gang jeg aldri kom gjennom på telefonen kan jeg ikke huske å ha hatt problemer med de. Nei, jeg syntes komplett gjør en glimrende jobb som norges største(?) webshop Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor folk med en gang de møter noe treghet eller noe som skjer hos et firma, det første de gjør da er å syte og klage som en liten unge på et forum!! Kan de ikke heller ringe og få ordnet opp i dette istedenfor å syte. Lenke til kommentar
Naits Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor folk med en gang de møter noe treghet eller noesom skjer hos et firma, det første de gjør da er å syte og klage som en liten unge på et forum!! Kan de ikke heller ringe og få ordnet opp i dette istedenfor å syte. Enig! Har ALDRI hatt problem med Komplett.no Handler der med ett smil, selv om de kanskje kan være noen hundre kroner over konkurrentene i enkelte tilfeller. Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Skulle jo ikke ha den reparert. Ville ha en ny som virket som jeg var blitt lovet. Men, greit etter en stund sendte jeg til Servicon. Fikk den i retur her om dagen. Nå tar spilleren imot platene, men det høres ut som om at den skal spise dem! Dekslet rundt ser fortsatt ut som en dass, såvidt det går inn i plassen sin. Ifølge kjøpsloven har kunden rett til å kreve omlevering (dvs. ny vare). Dvs. dersom det er rimelig å forvente at det ikke er noe problem å skaffe den. Mange bedrifter som ikke forstår dette, og andre punkter som er beskrevet i kjøpsloven, men likevel er det alle som mener de kan kjøpsloven utenat. Dessverre tror de fleste kundene at de kan kjøpsloven også, men i mange av tilfellene har de misforstått den. Den er ikke der kun for å beskytte kundene heller. Den er der også for å beskytte forhandlerne. Jeg sier ikke at jeg kan kjøpsloven utenat, men her har Audioslave meldt om defekt vare, og i stedet for å gi ny på garantien, har butikken rett til å prøve å rette opp feilen/reparere varen før den byttes. Varen kan byttes i ny hvis feilen ikke kan rettes, eller reparasjonen tar uforholdsmessig lang tid, og at kunden melder om feilen innen rimelig tid etter at kunden kjøpte varen. Hadde kunden derimot brukt angrefristen, kunne han sendt den inn, og bestilt ny, enten fra Komplett eller en annen web-shop. Angrefristen og garantisaker må ikke forveksles. Alt for mange gjør nettopp det. Når de sender ut en dvd-enhet som ser ut som om den er sluppet i gulvet! Da kan de godt sende en ny en. Angrefristen vil de ikke vite av, siden enheten er ødelagt og forsøkt reparert! Nå låter den som om den skal spise opp platene! Endret 16. februar 2004 av Audioslave Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Audioslave: Ikke prøv å reparer ting som er ødelagt, hvis ikke du er ganske sikker på å få de i orden. Dette fordi du bryter garantien og butikken er ikke lenger nødt til å gi deg en ny en. Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Audioslave: Ikke prøv å reparer ting som er ødelagt, hvis ikke du er ganske sikker på å få de i orden. Dette fordi du bryter garantien og butikken er ikke lenger nødt til å gi deg en ny en. Har da vel aldri prøvd å reparere sjøl! Sendt inn til serviceverkstedet som Komplett.no ville!!! Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 litt off topic:Personlig har jeg etter hele 17 leverte fakturaer og 2 returnerte varer aldri opplevd noe som helst problem med komplett. Nesten 100% knirkefritt: Har selv hatt 9 leverte ordre og 2 returer (tilsammen 3 varer). aldri vært noe problem, bortsett fra en RAID-kontroller de glemte å sende i en pakke. Denne mottok jeg neste dag / to dager senere - husker ikke helt. En hyggelig telefon og en koselig e-mail var alt som skulle til - OG JEG KOM IKKE HIT PÅ FORUMET OG KLAGDE MED EN GANG. Lenke til kommentar
myexplorer Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Synes det er greit at folk skriver sine erfaringer på forumet selv om saken er ikke ferdig behandlet med butikken, men det bør være saklig og ikke ha som formål å drive med negativ reklame. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Mmmm.. samma her egentlig.. men enkelte ganger overreagerer jeg litt <titte ned i gulvet og studere føttene sine litt> Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) trådstarter: hvilket hovedkort er det snakk om ? Har et lignende problem (NEI FFS, det er _ikke_ relatert til boot sekvens i bios eller drivere ect ). Problemet der viste seg å være at det rett og slett ikke var PLASS på biosbrikken til å lagre bootsekvensinfoen til 3 forskjellige ide kontrollere! Dette endte med at highpoint kontrolleren "vant" over SATA kontrolleren i prioritet. så epox fikk ikke gjort noe såfremt award lagde en bios med mindre kode, eller det var mulig å skaffe bios-brikker med større kapasitet. Høres sykt ut, men sant. (Sto faktisk i boksershortsen og hadde sjamop i håret da jeg snakka med kisen som ringte fra nederland og fortalte meg dette....på lille nyttårsaften). På kortet jeg snakker om (epox ep-8kra2+) er det en "vanlig" ide kontroller, en RAID-kontroller (Highpoint pata HTP 372 elns) og en via sata kontroller med 2 kanaler. Når jeg hadde disker kobla til raid kontrolleren som IKKE sto i noe form for array, nekta windows å starte fra sata kontrolleren. Når jeg ikke hadde disker på raid kontrolleren, starta den. Alternativet var å sette alle diskene på raid kontrolleren i et JBD0 array, men da hadde jeg mista all data, og det var jeg ikke intr. i. Dette har ikke komplett skjønt, så du vil nok muligens få problemer med denne saken. dette var det jeg fikk fra epox ( ja, elendig engelsk fra taiwan): Dear John, I just received this mail from Taiwan about a bios to be able to create 2 arrays on the High-Point and still able to boot from S-ATA. Dear .... : As our BIOS engineer said; this problem has no solution in this mean time. Maybe Award changed new code will solve. The reason is BIOS control main memory; 1024KB is not enough for too much deviced included; 2 RAID controll , 1 SATA control , and IDE HDD and CD-ROM control. That will make SATA device address lose in BIOS control. So, it will boot from RAID HDD; not SATA HDD. If set 1 RAID_0 or 1 RAID_1 or 1 RAID_0+1 can work well. I also have to wait and see, sorry. Kind regards... blablabla edit: masse feil! trøtt nå... Endret 16. februar 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
Epidemi Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Topic starter, Retur avd på komplett tester bare ut fra den feilmeldingen du skrev inn når du søkte retur. De søker ikke etter andre feil. Så hvis du bare søkte retur og skrev f,eks dødt hovedkort så er det ikke noe merkelig at du får det tilbake som ikke defekt HK. Hva med å bruke hjernen? Hvis du ikke vet det så kan du lese her: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...returns#returns Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå