Gå til innhold

Komplett.no elendig kundebehandling


Anbefalte innlegg

I dette tilfellet ville nok det beste vært å bare presisere at du vil benytte angrefristen. Forutsatt at Komplett faktisk fikk tydelig beskjed om at du ville ha tilbake pengene pga. inkompatibilitet, så har de gjort en feil. Min erfaring er at man ofte må gi det inn med teskje for at butikkens ansatte skal skjønne hva du mener. Men for all del, som nevnt av mange i denne tråden, vær høflig når du snakker med dem!

Endret av thoering
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sendte hovedkortet mitt i retur pga at det ikke var kompatibelt med min maskinvare.Serialatakontrolleren på southbridge fungerte ikke når begge ide kanalene var i bruk

Hva mener du med det? Hvilken maskinvare er det som ikke er kompatibel?

Kanskje du kan få hjelp med prob her på forumet?

Lenke til kommentar

Javel,det satte visst en del sinn i kok :D Bra!

Først vill jeg si at jeg startet tråden etter at jeg hadde motatt mail fra Komplett om at de hadde kjørt 3DMark og Burninn Wizard på hovedkortet og funnet kortet i orden og returnert det med påfølgene test gebyr på 150 kr(som jo egentlig er billig).Da var jeg rimelig forbanna,det var jeg ikke når jeg snakket med dem på telefonen,da var jeg sindig og høflig :)

Jeg var nok litt uklar i tråden om hva som var feil med hovedkortet ,tar det en gang til. Når serielata kontrolleren på southbridge,ide 1 og ide 2 ble brukt på en gang,noe som skal fungere,startet ikke hard disken opp (windows ville ikke boote).Med en gang en av ide portene ble koblet fra bootet Windows.Dette ble presisert i mailen til Komplett . Jeg har 3 serial ata disker prøvde alle, prøvde også flere kombinasjoner og forskjellige typer cd rom ,cd brennere og dvd brennere . Da synes jeg det er uvesentlig om 3DMark virker eller ikke ;) Jeg kunne selfølgelig ha koblet serialata diskene på den integrerte serialata kontrolleren på kortet og ikke brydd meg med det,men det er løye med det når du gir 2000 kr for et hovedkort da skal det liksom fungere 100%.

 

Har snakket med Komplett i dag (på enn høflig og rolig måte ja,jeg jobber i service bransjen,jeg vet hvilke kunder som får best behandling,det er ikke de sure og grinete nei ;) ) . De sender meg nå ett nytt hoved kort .

 

Som jeg sa i et tidligere innlegg "alle har lov å feile " kun de med best service innrømmer feilen og retter den opp.

 

:thumbs: til komplett......

Endret av Trinity
Lenke til kommentar
dag fikk jeg mail om at de hadde kjørt 3DMark og burninnwizard på hovedkortet og at det fungerte helt fint,testgebyr belastes meg.

Virker som mange her inne er gift med hovedaksjoner, man kan være kritisk til en butikk selv om man selv handler der og har hatt gode opplevelser. Det kan faktisk hende at andre ikke har fått samme kundebehandling, er et par personer i supporten der som kunne trengt seg et kurs i kundebehandling.

 

Tilbake til topic, kan ikke akkurat si at burninwizard og 3dmark er god feilsøking.

Lenke til kommentar
Du sier du har trøbbel med noe på hovedkortet, og sender det inn. De tester det, og sier at det funker. Så ser det ut som om de ikke har testet det de burde ha testet, du sender dem en epost, og starter denne tråden.

 

Jeg kan ikke ta hensyn til at du kaller kundebehandleren sur og arrogant. Da står vi igjen med at du starter denne tråden etter at Komplett har gjort en feil, uten at de har fått tid til å svare på beskjeden din der du påpeker at de har gjort en feil. For alt du vet kan det hende at de tror de har gjort alt riktig.

 

Jeg mener at vi som forbrukere må tåle at firmaer gjør feil fra tid til annen, så lenge de har muligheten til å rette dem opp. Tenk på konsekvensene (for eksempel i form av høyere priser) for oss forbrukere om firmaer til enhver tid måtte opptre prikkfritt.

 

MVH Audun

Jeg sjønner ikke hvordan det blir billigere for oss som forbrukere hvis firma som Komplett ikke behandler oss prikkfritt :dontgetit:

Lenke til kommentar
Er det et tidsspørsmål til jeg har uflaks med dem, eller er det KUN det negative som kommer frem om dem?

Kun det negative som kommer frem, og fordi de er så store, er de flere som opplever ting de ser på som negativt, enn hos de mindre web-shoppene. Har handlet mye hos Komplett, og aldri hatt problemer. Også gjelder det å opptre høflig mot de i telefonen... som man skal gjøre mot alle. Ikke alle fjortissene her har skjønt det.

Fjortiss og fjortiss ,hvis det var meg du siktet til så er jeg snart 40 ;)

Lenke til kommentar

min erfaring med komplett er noe det samme når det gjelder retur.

 

Hadde problemer med minnet, og komplett kjørte gjennom 3dmark og fant ingen feil. Synes det er litt rart å bruke 3dmark til dette. prøvde å si dette til dem. var grei og høflig, men fikk liten til ingen respons. :dontgetit:

 

De fikk karantene hos meg en stund, men har handlet litt der i det siste. De er raske på å behandle ordre og sende ut varer, det skal de ha :)

Lenke til kommentar
min erfaring med komplett er noe det samme når det gjelder retur.

 

Hadde problemer med minnet, og komplett kjørte gjennom 3dmark og fant ingen feil. Synes det er litt rart å bruke 3dmark til dette. prøvde å si dette til dem. var grei og høflig, men fikk liten til ingen respons.  :dontgetit: 

 

De fikk karantene hos meg en stund, men har handlet litt der i det siste. De er raske på å behandle ordre og sende ut varer, det skal de ha :)

Nå har jeg akkurat sendt inn mine ram-brikker som ikke kjører 400mhz stabilt til komplett, om de kjører en runde 3dmark03 for så å konkludere med at de er i orden så blir jeg mildt sagt lite blid, har et lan jeg skal rekke.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Jeg mener at vi som forbrukere må tåle at firmaer gjør feil fra tid til annen, så lenge de har muligheten til å rette dem opp. Tenk på konsekvensene (for eksempel i form av høyere priser) for oss forbrukere om firmaer til enhver tid måtte opptre prikkfritt.

 

MVH Audun

Jeg sjønner ikke hvordan det blir billigere for oss som forbrukere hvis firma som Komplett ikke behandler oss prikkfritt :dontgetit:

Å drive enhver aktivitet slik at ingenting kan gå galt er selvsagt dyrere enn å tillate seg å gjøre feil fra tid til annen.

 

Jeg står på mitt: Du bør ikke starte tråder som dette før firmaet har hatt mulighet til å svare på klagen din. Det blir for dumt å være sint på noen for noe de har gjort galt, når de kanskje ikke vet at de har gjort noe galt.

 

Bra at det løste seg for deg!

 

MVH Audun

Lenke til kommentar
Fjortiss og fjortiss ,hvis det var meg du siktet til så er jeg snart 40 ;)

Fjortiss er ikke en alder men en tilstand. Hehe... neida. Snakker på generelt grunnlag, og det var ikke rettet mot deg på noen måte. Bare svarte en som hadde lest mye kritikk om Komplett, men aldri hatt noe problemer selv. Og det ER sant, at mange fjortisser ikke vet hvordan man skal oppføre seg i telefonen mot kundebehandlere...

 

Men som du sier, så er du i servicebransjen selv, og vet hva som funker best :-)

Lenke til kommentar
Jeg mener at vi som forbrukere må tåle at firmaer gjør feil fra tid til annen, så lenge de har muligheten til å rette dem opp. Tenk på konsekvensene (for eksempel i form av høyere priser) for oss forbrukere om firmaer til enhver tid måtte opptre prikkfritt.

 

MVH Audun

Jeg sjønner ikke hvordan det blir billigere for oss som forbrukere hvis firma som Komplett ikke behandler oss prikkfritt :dontgetit:

Å drive enhver aktivitet slik at ingenting kan gå galt er selvsagt dyrere enn å tillate seg å gjøre feil fra tid til annen.

 

Jeg står på mitt: Du bør ikke starte tråder som dette før firmaet har hatt mulighet til å svare på klagen din. Det blir for dumt å være sint på noen for noe de har gjort galt, når de kanskje ikke vet at de har gjort noe galt.

 

Bra at det løste seg for deg!

 

MVH Audun

Man bør aldri tillate seg å gjøre feil ,men man bør ta høyde for at feil kan oppstå.

Og jeg er uenig med deg : tråder som dette bør startes ,men den bør følges opp .

Og hvis,som i mitt tilfelle ,saken løser seg bør dette legges til .

Lenke til kommentar
Komplett er en meget stor bedrift da... og ting tar tid. for å sette det i perspektiv; dell bruker minst 2uker ;)

De reklamere med at det tar fra 3 til 5 virkedager å behandle en retur,når jeg ringte hadde det gått 6.

Joa, men utenom postgangen. Altså komplett bruker 3-5dager + postgangen. Så da blir det ofte en uke.

Lenke til kommentar

Jepp. så en annen kis skrev at du måtte dokumentere godt, og det er VIKTIG.

 

Skriv HVA som er problemet, og hvis det er et "lumsk" problem, at det IKKE oppdages MED MINDRE MAN ....

 

f.eks. HDDen min med bad sectors (dette bør jo være noe de kjenner til, men however)

 

Skrev med en liten lapp der det stod:

"HUSK: Disken oppdages av bios, kan partisjoneres og hurtigformateres, men så straks man forsøker å enten søke etter dårlige sektorer, eller skrive/lese til/fra disse, vil det gå galt. Western Digitals diagnoseprogram ga meg etter 45 minutter feilmeldingen "08 - Too many bad sectors".

 

Bra dokumentering hjelper..

 

 

 

Edit: Og Komplett er min favoritt nettbutikk..

Men HWB er i ferd med å ta over den plassen! JEG VIL HA MER SJOKOLADE! :yes:

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Komplett er bra butikk..

 

Som de andre har sagt må enn dokumentere godt, og gå utifra at nettbutikken ikke

kan en døyt. De feilsøker KUN etter feilbeskrivelsen din. Derfor veldig viktig å

skrive en nøyaktig punkt til punkt liste over hva du har prøvd / feil osv, hva du har

oppdaget osv (uansett hvor lett det kan se ut som )

 

Et eksempel fra meg selv, er jo at jeg skrev en pinlig nøyaktig lang feilbeskrivelse,

dokumentasjon. Men, allikavell så fant komplett.no ingen feil. Heldigvis så fikk

jeg ringt til dem før de fikk sendt det ut. Jeg spurte om hva de hadde gjort, osv,

foreslo ting som de hadde glemt (som åpentlyst sto feil på feilbeskrivelsen min)

De ble ganske stumme da jeg spurte om diverse ting, og det så da ut som om jeg

fikk helt nytt uten at de feilsøkte mer etter at jeg hadde spurt (hvet ikke om de feilsølte mer pga ble sendt ut nytt produkt samme dagen osv..

Lenke til kommentar
Skulle jo ikke ha den reparert. Ville ha en ny som virket som jeg var blitt lovet. Men, greit etter en stund sendte jeg til Servicon. Fikk den i retur her om dagen. Nå tar spilleren imot platene, men det høres ut som om at den skal spise dem! Dekslet rundt ser fortsatt ut som en dass, såvidt det går inn i plassen sin. :angry:

Ifølge kjøpsloven har kunden rett til å kreve omlevering (dvs. ny vare). Dvs. dersom det er rimelig å forvente at det ikke er noe problem å skaffe den. Mange bedrifter som ikke forstår dette, og andre punkter som er beskrevet i kjøpsloven, men likevel er det alle som mener de kan kjøpsloven utenat. :)

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Skulle jo ikke ha den reparert. Ville ha en ny som virket som jeg var blitt lovet. Men, greit etter en stund sendte jeg til Servicon. Fikk den i retur her om dagen. Nå tar spilleren imot platene, men det høres ut som om at den skal spise dem! Dekslet rundt ser fortsatt ut som en dass, såvidt det går inn i plassen sin. :angry:

Ifølge kjøpsloven har kunden rett til å kreve omlevering (dvs. ny vare). Dvs. dersom det er rimelig å forvente at det ikke er noe problem å skaffe den. Mange bedrifter som ikke forstår dette, og andre punkter som er beskrevet i kjøpsloven, men likevel er det alle som mener de kan kjøpsloven utenat. :)

Dessverre tror de fleste kundene at de kan kjøpsloven også, men i mange av tilfellene har de misforstått den.

 

Den er ikke der kun for å beskytte kundene heller. Den er der også for å beskytte forhandlerne. Jeg sier ikke at jeg kan kjøpsloven utenat, men her har Audioslave meldt om defekt vare, og i stedet for å gi ny på garantien, har butikken rett til å prøve å rette opp feilen/reparere varen før den byttes. Varen kan byttes i ny hvis feilen ikke kan rettes, eller reparasjonen tar uforholdsmessig lang tid, og at kunden melder om feilen innen rimelig tid etter at kunden kjøpte varen. Hadde kunden derimot brukt angrefristen, kunne han sendt den inn, og bestilt ny, enten fra Komplett eller en annen web-shop.

 

Angrefristen og garantisaker må ikke forveksles. Alt for mange gjør nettopp det.

Lenke til kommentar
Komplett er en meget stor bedrift da... og ting tar tid. for å sette det i perspektiv; dell bruker minst 2uker ;)

De reklamere med at det tar fra 3 til 5 virkedager å behandle en retur,når jeg ringte hadde det gått 6.

Joa, men utenom postgangen. Altså komplett bruker 3-5dager + postgangen. Så da blir det ofte en uke.

Jeg skrev jo at de mottok det den 4. februar .Det sto som mottat i 6 virkedager før jeg ringte.

Endret av Trinity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...