Trinity Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Jeg sendte hovedkortet mitt i retur pga at det ikke var kompatibelt med min maskinvare.Serialatakontrolleren på southbridge fungerte ikke når begge ide kanalene var i bruk. Komplett mottok det onsdag 04.02 på onsdag denne uken stod det fremdeles på "motatt".Jeg ringte retur og spurte om de hadde glemt det ,en sur type i andre enden svarte bare arogant at det ville bli behandlet en av de nærmeste dagene. I dag fikk jeg mail om at de hadde kjørt 3DMark og burninnwizard på hovedkortet og at det fungerte helt fint,testgebyr belastes meg. Men ærlig talt jeg visste da godt at 3DMark virket ,det var da f***en meg ikke det som var problemet .Sendte en ny mail til dem i dag skal ringe dem i morgen og høre om de sover på jobb. Har aldri hatt problemer med komplett før ,men dette var mildt sagt meget skuffende . Endret 12. februar 2004 av Trinity Lenke til kommentar
muffe Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Som jeg sier til alle andre: Vær høflig, og dokumenter godt. Forklar problemet, ta vare på alle mailer, noter innholdet i telefonsamtaler, hvem du snakker med, klokkeslett osv. Ta kopi av alle skriftlige brev. Ellers er det aller viktigste å vre høflig! Må sie til kompletts forsvar at jeg aldri har hatt problemer! Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Som jeg sier til alle andre: Vær høflig, og dokumenter godt. Forklar problemet, ta vare på alle mailer, noter innholdet i telefonsamtaler, hvem du snakker med, klokkeslett osv. Ta kopi av alle skriftlige brev. Ellers er det aller viktigste å vre høflig! Må sie til kompletts forsvar at jeg aldri har hatt problemer! Er alltid høflig Muffe Lar meg skjeldent provosere ,men det skjer noe når du har vært uten pc i en uke. Det er menneskelig og feile , så jeg regner med at Komplett ordner opp i rotet sitt når de først våkner. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Du sier du har trøbbel med noe på hovedkortet, og sender det inn. De tester det, og sier at det funker. Så ser det ut som om de ikke har testet det de burde ha testet, du sender dem en epost, og starter denne tråden. Jeg kan ikke ta hensyn til at du kaller kundebehandleren sur og arrogant. Da står vi igjen med at du starter denne tråden etter at Komplett har gjort en feil, uten at de har fått tid til å svare på beskjeden din der du påpeker at de har gjort en feil. For alt du vet kan det hende at de tror de har gjort alt riktig. Jeg mener at vi som forbrukere må tåle at firmaer gjør feil fra tid til annen, så lenge de har muligheten til å rette dem opp. Tenk på konsekvensene (for eksempel i form av høyere priser) for oss forbrukere om firmaer til enhver tid måtte opptre prikkfritt. MVH Audun Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Komplett er en meget stor bedrift da... og ting tar tid. for å sette det i perspektiv; dell bruker minst 2uker Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Er alltid høflig Muffe Lar meg skjeldent provosere ,men det skjer noe når du har vært uten pc i en uke. "Jeg ringte retur og spurte om de hadde glemt det " "Men ærlig talt jeg visste da godt at 3DMark virket ,det var da f***en meg ikke det som var problemet " "skal ringe dem i morgen og høre om de sover på jobb" "jeg regner med at Komplett ordner opp i rotet sitt når de først våkner." Hvis utsagnene jeg har gjengitt ovenfor, gjenspeiler hvordan du oppfører deg i telefonen, er det ikke rart at du får en arrogant tone tilbake. Jeg vet jo ikke hva du har sagt eller gjort, men ser det gang på gang her i forumet, at de som skriver sinte innlegg, har vært uhøflige i telefonen/på mail, får dårlig service. De som har vært saklige og høflige, har fått god service. Jobber selv i butikk, og høflige kunder får alltid litt ekstra service. Arrogante kunder kan ikke regne med å få noe mer service enn de har rett på i følge kjøpsloven. Beklager hvis jeg tar feil i forhold til hvordan du har oppført deg... Uansett... å være uten viktige PC-deler i en uke eller mer, er en av farene man må regne med når man bestiller over internett/postordre. Selv kjøper jeg alltid viktige deler i en butikk. En gang ble IDE kontrolleren på hovedkortet mitt ustabilt, og jeg gikk til butikken for å levere inn til reparasjon (den gang Komplett i Møllergata), men neida... de byttet hovedkortet til ett nytt og bedre hovedkort der og da. Har heller aldri hatt problemer med å få pengene tilbake for maskinvare som har vært inkompatibelt med annen maskinvare jeg allerede har (innbefattet ett modem og en MPEG 2 encoder/DVD-Rom pakke for en stund siden). Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 En må smøre seg med tolmodighet i retur saker,nettbutikkene kan ikke trylle heller,så selv om det er kjipt å være uten pc,så må en altså bare vente. Prøv heller og gjøre en deal at de sender en ny vare samtidig som du sender inn din,dette vil nok ikke alltid gå,men er vert å prøve ivertfall. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Kan ikke se helt hva komplett har gjort galt. Hvis de får tilbake et hovedkort som ikke funker, tester jo de om det stemmer. Med andre ord har de gjort helt riktig. Du sier jo selv at det ikke er noe galt med hovedkortet? Om det ikke er kompatibelt med din PC er jo ditt problem! Men du kunne spurt komplett om kunne greie å la deg få bytte det. Eller du kan bruke angrefristen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Eg regner med at du beskrev problemet i eit brev\epost? Hvis du gjorde det så har Komplett gjort ein feil, dersom du ikkje forklarte problemet så er det du som har gjort feil. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 hadde problemer med mitt 3dkort jeg, så sendte jeg mail til komplett og forklarte, de sa at jeg skulle sende det i retur. Jeg gjore nå det, et par dager etter på fikk jeg en lapp i posten der det sto at jeg skulla opp gi kortnr, så fikk jeg 1654 rett på konto Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg har sendt masse i retur til komplett.no og bare gode erfaringer med det. Fikk t.o.m. den berømte NB-kjøleren til IC7 MAX3 sendt på ”timen”, uten spørsmål. Har handlet hos komplett mange år og har aldri hatt problemer med dem. Er det et tidsspørsmål til jeg har uflaks med dem, eller er det KUN det negative som kommer frem om dem? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Er det et tidsspørsmål til jeg har uflaks med dem, eller er det KUN det negative som kommer frem om dem? Kun det negative som kommer frem, og fordi de er så store, er de flere som opplever ting de ser på som negativt, enn hos de mindre web-shoppene. Har handlet mye hos Komplett, og aldri hatt problemer. Også gjelder det å opptre høflig mot de i telefonen... som man skal gjøre mot alle. Ikke alle fjortissene her har skjønt det. Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Eg har ihvertfall gitt opp Komplett. Handlet der 3 ganger, og alltid fått tilsendt defekt utstyr. No tredje gangen ga eg opp. Kjøpte en Pioneer IDE DVD-spiller. Som så ut som om den var sluppet i golvet. Dekslet som ligger rundt spilleren var skjeivt. Pakken var heilt i orden, så det er ikke posten som har gjort noe galt. Tok kontakt med Komplett.no, sa jeg måtte ta saken videre med Servicon. De tok hånd om alt av Pioneer reparasjoner. Skulle jo ikke ha den reparert. Ville ha en ny som virket som jeg var blitt lovet. Men, greit etter en stund sendte jeg til Servicon. Fikk den i retur her om dagen. Nå tar spilleren imot platene, men det høres ut som om at den skal spise dem! Dekslet rundt ser fortsatt ut som en dass, såvidt det går inn i plassen sin. Komplett.no er vokst litt for mye, litt for fort! Blir å handle videre hos PSData.no, der får man pakket og sendt samme dag. Har heller aldri fått et produkt derfra som er defekt! Kanskje de ser på varene før de legger de i esken for utsendelse!!! Komplett.no - ALDRI MERE!!! Endret 13. februar 2004 av Audioslave Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Du sier jo selv at det ikke er noe galt med hovedkortet? Om det ikke er kompatibelt med din PC er jo ditt problem! heh.. Leste du det som ble skrevet? "Serialatakontrolleren på southbridge fungerte ikke når begge ide kanalene var i bruk" Er det han som må skifte maskinvare, eller er det opp til nettbutikken å sørge for at hovedkortet leverer det de lover i spesifikasjonene? omg.. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Må si at jeg ikke deler samme erfaring som deg her altså. Har bare positive erfaring med komplett. De har _ALLTID_ vært hjelpsomme, og i møtekommende med meg. Og bruker kort tid på ting synes jeg.. (og ja, jeg synes ikke en uke er lang tid på en retur sak. Posten skal gjøre sitt, de skal få inn varen, registrere den teste den osv) Det som og har mye å si i en retur sak, er hvor godt du beskriver problemet. Skriver du at hovedkortet ikke fungerer som det skal, så er det logisk å teste det med ett helt enkelt oppsett for å sjekke at det fungerer. Skriver du at det er problemer med s-ata kontrolleren når begge ide-kanalene er i bruk, så tester dem logisk nok det. Så her ligger mye opp til den som sender returen og. - Vet dog ikke hva du har skrevet men.. Synes egentlig det er synd at det bare er den lille prosent andelen med folk som er uheldige som skriker.. - med tanke på at hoveddelen av folk er fornøyde. Magnus Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Syns dette blir litt dumt.. Har aldri hatt noe problemer selv med komplett, men når de gjør en feil som dette syns jeg trådstarter skal ha lov til å si ifra uten å bli flama av barnslige kommentarer. At det er mest det negativet som blir vist fram mot komplett er jeg absolut ikke enig i.. Har sett masse skryteposter på dette forumet angående komplett, og bare et fåtall negative. Og på alle de negative postene mot komplett har jeg sett akkurat det samme som skjer her. At folk skriver det er trådstarters skyld, og at han må forvente å vente såpass lenge. Kanskje dere skal være litt kritiske for en gangs skyld, og ikke bare beskytte deres kjære web butikk Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Er det et tidsspørsmål til jeg har uflaks med dem, eller er det KUN det negative som kommer frem om dem? Kun det negative som kommer frem, og fordi de er så store, er de flere som opplever ting de ser på som negativt, enn hos de mindre web-shoppene. Har handlet mye hos Komplett, og aldri hatt problemer. Også gjelder det å opptre høflig mot de i telefonen... som man skal gjøre mot alle. Ikke alle fjortissene her har skjønt det. Helt enig! God helg folks! Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg handler alltid hos komplett. JEG har aldri hatt noen problemer med retur eller service der, men jeg har historier om andre.. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Syns dette blir litt dumt.. Har aldri hatt noe problemer selv med komplett, men når de gjør en feil som dette syns jeg trådstarter skal ha lov til å si ifra uten å bli flama av barnslige kommentarer. At det er mest det negativet som blir vist fram mot komplett er jeg absolut ikke enig i.. Har sett masse skryteposter på dette forumet angående komplett, og bare et fåtall negative. Og på alle de negative postene mot komplett har jeg sett akkurat det samme som skjer her. At folk skriver det er trådstarters skyld, og at han må forvente å vente såpass lenge. Kanskje dere skal være litt kritiske for en gangs skyld, og ikke bare beskytte deres kjære web butikk men som regel så er det trådstarter som har gjort en feil og da er det vi gjør riktig og dessuten så ville jeg her også ta parti med komplett og mene at det fungere selv om jeg ikke vet hva han skrev som feil, har selv hatt flere returer til komplett og aldri hatt noe problem med dem Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Du sier jo selv at det ikke er noe galt med hovedkortet? Om det ikke er kompatibelt med din PC er jo ditt problem! heh.. Leste du det som ble skrevet? "Serialatakontrolleren på southbridge fungerte ikke når begge ide kanalene var i bruk" Er det han som må skifte maskinvare, eller er det opp til nettbutikken å sørge for at hovedkortet leverer det de lover i spesifikasjonene? omg.. Han skrev at det ikke var kompatibelt med sin PC... Jeg antok derfor at det ikke er meningen at serial ata kontrolleren skal fungere når begge IDE-kanalene er i bruk. Men det er selvsagt en annen sak hvis en feil med hovedkortet som er årsaken til det. Men da er det også rart å skrive at det ikke er kompatibelt. Da er det defekt. Endret 13. februar 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå