Newman Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Er det egentlig nødvendig å oppgradere skermkortet så for det kommer ut ett nytt et? Kammeraten min kjøpte seg ny pc for et par dager siden. (XP1700+, 256DDR, bla bla bla) Han hadde ikke råd til å kjøpe skjermkort enda så han lånte mitt 2 eller 3 år gammle(?) Card Expert Ge-Force 256 kort med 32mb sdram. Han har testa diverse spill som wolfenstein og lignede. Han har satt graffikken på MAX og det går som en drøm! Så hva er egentli vitsen med å kjøpe det "nyeste" som er på markedet? Har selv ett Gf2ti kort som jeg er kjempefornøyd med. Kommer ikke til å bytte på ett par år! Såklart har de nye skjermkortene masse stæsh som de gamle korta ikke har, men når det nesten ikke er noen spill som har støtte for dette enda så er det lite vits å ha! Lenke til kommentar
[DA]Amethyst Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Joda, du har sånn halvveis rett. Det er liten vits å oppgradere hvis du ikke er opptatt av alt det nye med GeForce3 / Radeon8500 kortene og alt det de støtter. F.eks enviromental b-mapping, anti-an.. ++ Litt deiligere å spille i oppløsninger som 1600x1200 enn 1024x768 når det går like glatt. Og at spillene ikke støtter alt det, er bullshit. Det er jo spillene som er storkrevnede i dag!! Lenke til kommentar
jonarnes Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Jeg klarer meg fint med mitt 1 år "gamle" Geforce2 GTS kort. Kommer ikke til å kjøpe noe nytt kort ennå. Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 JEG lurer å kjøpe meg nytt skjermkort...men jeg lurer på hva er Forskjellen mellom Raden 8500 og radeon 8500LE ?? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Fordelen med å oppgradere litt ofte, er at du klarer å selge ditt gamle kort og slik få et veldig nytt kort til en mye rimeligere penge en om en ikke klarer å selge gamle "deler". Mitt ati 8500 kort kosta meg 1800 kroner da jeg solgte mitt "gamle" ati radeon 64 mb ddr vivo for 1200. Hadde jeg venta lengre hadde det nye kortet kosta mye mer. [ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2002-03-17 12:39 ] Lenke til kommentar
labri Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Quote: On 2002-03-17 03:14, Prog_Kick skrev:JEG lurer å kjøpe meg nytt skjermkort...men jeg lurer på hva er Forskjellen mellom Raden 8500 og radeon 8500LE ?? LE har alt high-end versjonen har av "teknologi", men er klokket litt lavere. Så vidt jeg har forstått altså. Kjøp LE som meg :wink: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Quote: On 2002-03-17 01:24, Newman skrev:Han har satt graffikken på MAX og det går som en drøm! Selv om alt er satt på max så vil det ser bedre ut på et nyere skjermkort. Gamle skjermkort mangler støtte for diverse ting noe som gjør at de får veldig mye mindre data å behandle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå