Gå til innhold

epox eller Msi

!KO!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det noe å si hvilket du velger da ?

MSI K8T Neo FIS 2R: northbridge VIAK8T800, southbridge VIA VT8237

Epox E-P8HDA3+: northbridge VIAK8T800, southbridge VIA VT8237

Begge har S-ATA, RAID og FireWire. Eneste forskjellen er at MSI kortet har en Promise 20378 raid kontroller mens Epox har SIL3114.

Lenke til kommentar

Jeg får komme tilbake med svar i morra, da skal jeg forhåpentligvis få tid til å bygge ferdig en A-64 pc basert på Epox kortet. Jeg synes det virker ganske så bra, med tanke på alle S-ATA portene, samt "Port 80" saken [boot-status].

Om du lurer på resten av oppsettet er det A-64 3000+, 512 TwinMOS og som sagt, EPoX hovedkortet. [Vanskelig navn å huske med det første :blush:]

Som de andre har jeg fått en oppfatning av at MSI leverer "feilfulle" hovedkort. Denne oppfatningen har jeg fått gjennom forumet her og gjelder ikke bare A-64 plattformen. På den andre siden kan det jo såklart være at jeg overreagerer, men det er nå min oppfatning av MSI.

Lenke til kommentar

Jeg kjører selv MSI hovedkortet med amd64 og jeg har ikke et vondt ord å si om dette kortet så langt.. Alt har gått knirke fritt.. eneste litt sure er at Vcore ikke går over 1.55 men det kan sikkert fikset med en bios oppdatering..

korten har 6 P-ata og 4 S-ata som skulle dekke det meste for de fleste..

men hva enn dere gjøre så ikke kjøp abit som er hovedkortenes svar på hestemøkk.

EDIT: Trykkleif.

Endret av pellogplukk
Lenke til kommentar
Jeg kjører selv MSI hovedkortet med amd64 og jeg har ikke et vondt ord å si om dette kortet så langt.. Alt har gått knirke fritt.. eneste litt sure er at Vcore ikke går over 1.55 men det kan sikkert fikset med en bios oppdatering..

korten har 6 P-ata og 4 S-ata som skulle dekke det meste for de fleste..

men hva enn dere gjøre så ikke kjøp abit som er hovedkortenes svar på hestemøkk.

EDIT: Trykkleif.

Det du sier om Abit, mener du alle kortene eller bare s754 kortet? Er enig at kv8-max3 er dårlig, men de har de beste kortene på markedet når det gjelder socket A og socket 478.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...