Gå til innhold

Ekko i lyden

Anbefalte innlegg

Okay, jeg har på en eller annen merkelig måte greid å aktivere en ekko-effekt på PCen min, på ALLE lyder. INGEN anelse hvordan det har skjedd og det skjedde i løpet av de siste 10min. Har også prøvd restart.

Har Audigy Player og Logitech Z-560, uten Creative-drivere installert. WinXP. Som sagt mener jeg å huske at jeg ikke gjorde skitt, plutselig var bare all lydopplevelse ødelagt her. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde det samme problemet før. Hadde et program som het soundman eller noe sånt. Der kan du gjøre innstillinger på hva slaks lyd det skal være. (alt fra icecave til underwater). det hadde valgt ekko uten at jeg hadde åpnet det! så det var bare å gå inn og stille tilbake til normal, og deretter avinstalere programmet..

Lenke til kommentar

Jeg har og Audigy player og opplever det samme problemet nå og da..

ekkoeffekt som slår seg på uten noen spes grunn.

når dette skjer klikker også somregel den creative-toolbaren (der du kan velge effekter). eneste måten jeg kan fixe problemet på er å reinstallere driverne.

Lenke til kommentar

Jeg fikk det samme selv på mitt nye Abit AN7 kort, hadde ikke installert så veldig mye som jeg kan huske, men plutselig kom det ekko. Sykt irriterende. Jeg skulle reinstallere Windows uansett, så ble borte da, men om noen har en løsning i tilfelle det skjer igjen så hadde det jo vært fint :)

Lenke til kommentar

Det fins et utall poster om akkurat dette emnet her i forumet, typisk audigyproblem.... Men hvertfall, greia er at et program eller spill du har brukt noen av de innebygde effektene på lydkortet, og ikke skrudd det av igjen etterpå. Det er bare å gå på styringsprogrammet for lydkortet og skru det av... det må gjøres noen ganger, men etterhvert blir problemet borte....

Jacob

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...