Gå til innhold

kjøpt stjålet N6600

Nikko_

Anbefalte innlegg

Har akkurat blitt lurt selv. Betalte 6000 kroner for en telefon jeg ikke har fått. Jeg har navn, adresse og telefon til fyren. Dersom jeg melder dette til politiet så regner jeg med at de vertfall må ta kontakt med fyren?

Endret av dialafc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkurat blitt lurt selv. Betalte 6000 kroner for en telefon jeg ikke har fått. Jeg har navn, adresse og telefon til fyren. Dersom jeg melder dette til politiet så regner jeg med at de vertfall må ta kontakt med politiet?

Hva er det du har kjøpt, og hvor er det du har kjøpt det?

Lenke til kommentar

Kommer nok ann på hvor mye politiet har å gjøre om de tar kontakt med han eller ikke. Hvis du kjøpte den på "forskuddsbetaling" så er det ikke ulovlig å overføre penger til noen uten å få noe tilbake. Derfor man skal være latterlig forsiktig med QXL og å stole på folk fra internett i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det ikke ulovlig å overføre penger. Har vel ingenting med saken å gjøre. Poenget er at det er inngått en avtale mellom to parter der den ene ikke har opprettholdt sin del.

Du tror vel ikke det er så såre enkelt at en kan bare legge ting ut for salg, ta betalt og si at det er ikke ulovlig at jeg har fått penger på konto.

Brukernavn på qxl er vikaroil

Lenke til kommentar
Kommer nok ann på hvor mye politiet har å gjøre om de tar kontakt med han eller ikke. Hvis du kjøpte den på "forskuddsbetaling" så er det ikke ulovlig å overføre penger til noen uten å få noe tilbake. Derfor man skal være latterlig forsiktig med QXL og å stole på folk fra internett i det hele tatt.

Er nesten ganske sikker på at politiet ikke kommer til å gjøre noe. Vi var en hel gjeng fra forskjellige deler av Norge som ble svindlet av en mann. Han tjente vel over 100000 på oss, men gjorde politiet noe? Nei. De sa at beløpet var for lite til at de hadde ressurser til å gjøre noe med saken.

Lenke til kommentar
Du tror vel ikke det er så såre enkelt at en kan bare legge ting ut for salg, ta betalt og si at det er ikke ulovlig at jeg har fått penger på konto.

Brukernavn på qxl er vikaroil

Jo det er faktisk det. QXL er et fantastisk sted for svindlere. De standardmailene man får av qxl når en handel er "fullført" er ikke akkurat juridisk bindende.

Lenke til kommentar

Har aldri kjøpt og skal aldri kjøpe noko som helst frå qxl. Har snakket med kamerater som har blitt lurt grundig "Men det er jo i nord-norge" "han tar ikkje telefonen" "Det virker jo litt da". Folk vil ikkje klage, og politiet gjer ikkje stort med de som anmelder det....

tragisk med mobilen din da :(

Lenke til kommentar

Hva som akkurat må til er vel egentlig urelevant. Tror nok ikke politiet vil fortelle med at det som er blitt gjort er lovlig. Da kan nå hvem som helst selga hva de vil uten å levere varen. I prinsippet kan du faktisk da stå bak en disk å selge varer uten å levere dem til kunde. Prinsippet er det samme, det er ikke lov.

Uansett, dersom noen har vært borti lignende så er jeg glad for tips. Jeg kommer vertfall ikke til å gi meg enkelt på dette. Jeg har tross alt navnet og adressen, og jeg lar heller de 6000 kronene gå til en innkrever enn at den sleipe ålen skal få dem.

Lenke til kommentar

Politiet, forbrukerombudet, forliksrådet, profesjonelle kneskålknusere... mulighetene er mange om du ikke får den varen du har kjøpt, eller får igjen pengene dine :D

Snuten... glem det.. de gjør ingenting.. men kjekt med en anmeldelse på fyren likevel.

Forbrukerombudet... tja, hva kan de gjøre?

Forliksrådet er jo greit da, for da får du en dom på vedkommende... og den bare fornyer du i årevis dersom han ikke betaler deg eller gir deg telefonen. Så får han heller aldri kjøpt noe på kreditt selv, eller få lån osv osv.. :D

Profesjonelle kneskålknusere er også kjekt... gi de 6000,- for oppdraget.... da får du riktignok ingen penger, men den gode følelsen av at du du fikk noe igjen for det du betalte for...

Lenke til kommentar
Profesjonelle kneskålknusere er også kjekt... gi de 6000,- for

oppdraget.... da får du riktignok ingen penger, men den gode følelsen av at du du fikk noe igjen for det du betalte for...

Får nok folk til å gjøre det for vesentlig mindre enn 6000 spenn, men det er jo ikke akkurat noe smart måte å gjøre det på men om man vil se de penga eller endel av de igjen så får man velge selv ;)

Ganske sikker på disse folka det her er snakk ville bladd opp på sekundet. :cool:

Lenke til kommentar

For noen år siden kom jeg i kontakt med en som skulle selge meg en mobil. den gang en 8210, tror jeg. Denne skulle jeg få for 2k.

Fikk den i oppkrav, men var litt usikker, så jeg ba om å få se nedi pakken om det var noe der før jeg betalte. Spretta pappesken og ikke no mobil.

Jeg anmeldte forholdet. 3 år senere hørte jeg fra politiet og de hadde tatt fyren som prøvde og "selge" meg en mobil.

Kontonr. telefon.nr navn adresse, alt var falskt. men men.

Jeg kjøper aldri noe fra nett uten og få det som oppkrav. De 100 kronene det koster er verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...