HamiltonII Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Han har ikke prøvd seg på en dobbel spansk en da,solgt mobilen,meldt den stjålet så får han i både pose og sekk....... Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Han har ikke prøvd seg på en dobbel spansk en da,solgt mobilen,meldt den stjålet så får han i både pose og sekk....... nope.. har funnet ut hvem som har sperra mobilen.. det viser seg at en hel liga står bak.. SYKT! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 ...trodde du at d var en liten skruing som sto bak d hele??? når han hadde flere hadde ha enten veldig flaks eller gode kontaker Lenke til kommentar
jendor Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Har vært borti flere som selger "mistenkelige" telefoner på QXL. Blant annet var det en med et spesielt brukernavn som solgte flere like telefoner på en dag, spurte om han var samme selger av de andre (samme brukernavn), men fikk da som svar at det var ikke han, men noen som hadde "lånt" brukernavnet hans... ja jøss. Men bortsett fra det så synes jeg QXL er et greit sted for kjøp og salg. Så lenge det følger med kvittering og garanti på det man kjøper (da gjerne hvis det er noe som er litt mer kostbart) så er man stort sett trygg, hvis man bruker sunn fornuft og godt vett. Selvsagt skjer det at man blir lurt, men i dette tilfellet ble det jo nøstet opp ganske kjapt - og tar man kontakt med QXL så vil de nok 'banne' denne brukerens navn og adresse, samt anmelde forholdet... jeg har selv mange plusskarakterer fra QXL med kjøp og salg av mobiler, og har enda ikke opplevd problemer av noe slag, foruten en kjøper som ikke betalte på 3 uker, så hele auksjonen ble avblåst (varen var ikke sendt). Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Han har ikke prøvd seg på en dobbel spansk en da,solgt mobilen,meldt den stjålet så får han i både pose og sekk....... nope.. har funnet ut hvem som har sperra mobilen.. det viser seg at en hel liga står bak.. SYKT! Kan du fortelle litt mer? Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Han har ikke prøvd seg på en dobbel spansk en da,solgt mobilen,meldt den stjålet så får han i både pose og sekk....... nope.. har funnet ut hvem som har sperra mobilen.. det viser seg at en hel liga står bak.. SYKT! Kan du fortelle litt mer? vet ikke om jeg kan fortelle mye.. er snakk om store beløp og muligens det er konfidensielt materiale i følge politiet... Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Han har ikke prøvd seg på en dobbel spansk en da,solgt mobilen,meldt den stjålet så får han i både pose og sekk....... nope.. har funnet ut hvem som har sperra mobilen.. det viser seg at en hel liga står bak.. SYKT! Kan du fortelle litt mer? vet ikke om jeg kan fortelle mye.. er snakk om store beløp og muligens det er konfidensielt materiale i følge politiet... hold kjeft du... det kan lønne seg.. Er stort sett ikke mors beste barn som står bak slike ting. Ville jo vært kjip å ødelegge saken for din del også da.... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Husker jeg og flere ble svindla av en mann. Han hadde lagt ut annonser på qxl, gibud, finn.no tv2 osv osv. Av de jeg hadde kontakt med som også ble svindlet så fant vi ut at vi ble svindlet for over 100000,- tilsammen. Qxl gjorde ingenting bortsett fra å slette brukernavnet til han mannen og politiet gjorde ingenting. Var en som fikk fryst kontoene til han mannen via en dommer, men der var det jo ikke noe penger. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Nei, politiet gjør som regel ingenting Det er bare når man tilfeldigvis har kjørt 3 km/t for fort i 100-sonen, eller uten belte hjem de 100 meterne fra butikken at de gjør noe. Lenke til kommentar
voice- Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 For å få diskusjonen bort fra politiets inkompetanse/manglensde vilje og på trygt mobilkjøp: Slabbedasken, du nevnte at QXL er et dårlig sted å handle mobiltelefoner. Jeg tenker å selge, hvor burde jeg gjøre dette for at kjøpere skal vite at de kan stole på meg? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Vil du ha en bra pris på mobilen din så er qxl definitivt stedet å selge. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Har man positive karakterer på QXL, så kan man som regel stole på vedkommende, enten det er kjøper eller selger. Men selvsagt finnes det et lite antall useriøse på QXL, akkurat som alle andre steder! Er man "førstegangsselger" uten noen karakterer, og skal selge f.eks en dyr mobil, så kan det være greit å gi så mange opplysninger som du kan, gjerne med telefonnummer som folk kan ringe deg på (gir ekstra trygghet), sørge for at eske, kvitteringer, manualer osv - en forholdsvis ny mobil hvor både eske og kvittering og manualer har "blitt borte" bør du kanskje styre unna - siden det er større sjanse for at det er noe ugler i mosen om dette ikke følger med. Skriv også hvorfor du selger mobilen. Kort sagt, sørg for at alt som virker seriøst er med - da har man ingen grunn til å ikke stole på noen. Et annet tips hvis du skal selge er at du ikke sender gjenstander i oppkrav - det blir som regel ikke hentet av useriøse kjøpere. (og det tar minimum 3 uker før du får det tilbake fra posten igjen!). Selg mot forskuddsbetaling - de aller fleste har nettbank og kan overføre penger direkte - da får også begge parter en kvittering på transaksjonen. For de som skal kjøpe - bruk sunn fornuft! Endret 15. februar 2004 av jendor Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Har kjøpt flere mobiler på qxl, dog ingen veldig dyre. Uansett hva jeg skal handle der så skal selgeren ha flere positive handler fra før og hvis det er garanti på gjenstanden skal selvsagt kvittering medfølge. Hvis man kjøper en dyr telefon som er 3 uker gammel uten noe form for kvittering vil jeg si man var sinnsyk i gjerningsøyeblikket Det var nesten opplagt at det var noe rart her... Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Du kan selvfølgelig legge ved alle mailene osv du fikk fra selgeren og si at du handlet i god tro, da skal det veldig mye til for at du blir straffet. Heleri er det kun når kjøperen veit at den er solgt, det er det ikke i dette tilfellet, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hvis man kjøper en dyr telefon som er 3 uker gammel uten noe form for kvittering vil jeg si man var sinnsyk i gjerningsøyeblikket Det vil nok politiet også mene Sunn fornuft tilsier at man ikke kjøper noe som nesten er helt nytt uten kvittering... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 jo; noen plasser legges jo kviteringen på databasen Lenke til kommentar
Errae Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 spør om IMEI. da kan du sjekke når den er laget og om den er stjålet. Lenke til kommentar
voice- Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Errae, hvor sjekker man sånt? Og er det en risiko ved å gi fra seg IMEI-nummeret? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Er vel ikke helt lett å sjekke via IMEI med mindre man har tilgang til en database over stjålne mobiler... ingen fare å gi fra seg IMEI, tror jeg... det er stort sett ganske umulig å bytte IMEI på de fleste nyere telefoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå