Gå til innhold

kjøpt stjålet N6600

Nikko_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QXL er et VELDIG populært sted å lure kjøpere....jeg er selv blitt svindlet på qxl og QXL folka bare sitter der og tjener GROVT med penger og sitter igjen med NGEN ansvar....jeg synest QXL regelrett SUGER siden de ikke har noen form for "garanti" der....

Som i ditt tilfelle der kan DU bli annmeldt for kjøp at tyvegods + du kan ha tapt det du la ut....og hva gjør qxl med saken? INGENTING for sålenge de tjener på slaget DRITER de i resten.

Litt harde ord, men det er slik jeg ser på saken.....jeg er en veteran selger med rundt 100+ og 0- karakterer på qxl og har vært borti MASSE henveldelser på forum osv med folk som er blitt svindlet osv slik som jeg var.....og det som er skremmende er at QXL wer blitt DYRERE OG DYRERE Å BRUKE ,mens slik som "forsikringsordningen" og annet som kommer oss kjøpere til gode er tatt vekk.....QXL sitter der med en nettside....tjener millioner på millioner på oss brukere.....og se på det slik......det er VI som må lage auksjoner....VI som må selge og stå for alt arbedet....hva gjør qxl....de bare har en nettside og driter i resten bokstavlig talt........QXL er et DÅRLIG og USIKKERT sted å gjøre handel.

Lenke til kommentar
Ja, du kan jo prøve å gi han en frist til å gi pengene tilbake, hvis ikke så anmelder du han.

er ikke det utpressing? trudd det var også ulovlig?

melder man ikke ifra når man finner ut at noe ulovelig har blitt gjort er man medskyldig. Her må man pent nødt anmelde og håpe på at fyren har formue, eller eier noen personlige ting slik at man kan få noe tilbake.

Lenke til kommentar
Ja, du kan jo prøve å gi han en frist til å gi pengene tilbake, hvis ikke så anmelder du han.

joda.. kan prøve.. Men da kan jo det bli brukt mot meg ved en eventuell anmeldelse fra hans side eller noe..

Hva med qxl? jeg bør melde fra om useriøse selgere?

Anmeldelse fra hans side?? Hva skulle han anmeldt deg for da? Å kjøpe en mobil av han??

EDIT: har jeg noe mulighet til å finne ut om en mobil jeg ba politiet å sperre for et år siden har blitt sperret??

det kalles utpressing lille jente...

:roll:

Skjerp dere da. Det er utpressing hvis man truer med noe - en trussel må jo være en kriminell handling. Det er jo aldri forbudt å anmelde noen. Har de sitt på det rene har de jo ingen ting å tape på det. Utpressing er i alle fall det siste dette er; det er jo bare et forsøk på å løse konflikten.

(Nå skal det såklart ikke gjøres truende - men det er lov å si "du har 14 dager på deg til å ordne opp i saken, har du ikke gjort det til da, får vi ta saken til onkel rettsvesen og politi, så får vi avgjort det der - det er opp til deg". Den er bankers!)

bfisk

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke åssen det der kan bli sett på som utpressing? Han ber bare om å få tilbake pengene ellers anmelder han det som har skjedd. Svindleren kan da enten bare drite i å betale pengene tilbake og bli anmeldt, eventuelt saksøkt, eller gi pengene tilbake så han slipper masse pes. Det er en grei måte syns jeg. Først gir han svindleren en sjanse til å gjøre opp for seg, noe de sjeldent gjør, og hvis han ikke gjør det så er det bare å anmelde han. Mange som det tipset som jeg har gitt. Er flere på hardware.no som har blitt svindlet og flere har gitt svindleren en tidsfrist på å gjøre opp for seg før de eventuelt anmelder. Noen har fått tilbake pengene, men som regel ikke hele beløpet.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke åssen det der kan bli sett på som utpressing? Han ber bare om å få tilbake pengene ellers anmelder han det som har skjedd. Svindleren kan da enten bare drite i å betale pengene tilbake og bli anmeldt, eventuelt saksøkt, eller gi pengene tilbake så han slipper masse pes. Det er en grei måte syns jeg. Først gir han svindleren en sjanse til å gjøre opp for seg, noe de sjeldent gjør, og hvis han ikke gjør det så er det bare å anmelde han. Mange som det tipset som jeg har gitt. Er flere på hardware.no som har blitt svindlet og flere har gitt svindleren en tidsfrist på å gjøre opp for seg før de eventuelt anmelder. Noen har fått tilbake pengene, men som regel ikke hele beløpet.

Ja men hva viss den lureren gir tilbake pengene denne ene gangen, så stjeler han bare en ny å gjør det samme... Jeg hadde ameldt ham...

Lenke til kommentar
men åssen kan man bli dømt for heleri og ilagt bøter hvis man ikke vet at det er stjålet idet hele tatt? da er det jo ikke din feil

Det er straffbart å kjøpe noe som er stjålet uansett om man vet det eller ikke. Hvis det plutselig ikke var straffbart dersom man ikke visste om det kan jo enhver idiot si at "jeg visste ikke" for å slippe unna.

En kan dømmes hvis en visste eller burde ha visst at produktet var tyvegods. Slik utelukkes muligheten personer har til å si at en ikke visste det. Under burde visst kommer tilfeller som å kjøpe kostbare ting på steder der det ikke vanligvis selges slike produkter (eks. en som tilbyr deg mobil på gaten) eller produkter til en pris som gjør at du burde ant at dette ikke var en lovlig handel.

Lenke til kommentar

Tjuvradder er det mange av på QXL.

Stedet flommer over med tyvgods.

Husker jeg så en som hadde omlag 400 solgte objekter, om ikke tusen.

Og "for tiden" så solgte han alt fra moteklær, jakker, etc. til utsalgspris på 1kr.

Klær er UTROLIG lett å omsette, og SPESIELT på qxl.

"Jakke - ikke brukt i det hele tatt, koster 900 spenn i butikken, selger for minstepris på 100."

:|

(men på den annen side frister det UTROLIG! tingene er allerede stjålet, han har dem hjemme hos seg, kommer GARANTERT til å finne en annen dum kjøper, så hvorfor ikke være den dumme kjøperen?)

Lenke til kommentar

takker for alle kommentarene.. Jeg sitter å venter på tlf fra politiet.. Mulig jeg må ned på stasjonen med noen papirer.

Mobilen er nå i kongsberg.. Jeg kan få den tilbake for 350,- kroner sier de. Men hva skal jeg med en mobil som ikke fungerer? Hvis ikke jeg vil ha den, hva skjer da? blir den levert tilbake til firmaet som den ble stjålet av?

Her er forresten annonsen fra qxl:

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10351637

(og som dere ser har selger flere positive karakterer. Han har kjøpt og solgt flere mobiler ser dere..)

MVH Steffen

Endret av Steffen2k
Lenke til kommentar
Yupp, man er ikke med i heleri før man handler en vare til en utrolig lav pris. Altså man er uskyldig så lenge kjøpet så ut til å være gyldig etter fornuftens rammer.

Det er reglene etter det jeg husker fra i fjor (kan huske helt feil...)

Men kjedlig med den mobilen...

Ja slik er det nok. Hvis prisen ikke er usansynlig lav og vedkommende legitimerer seg og gir deg en kvittering er du trygg. Det er nok aktsomhetsbegrepet som gjelder her. Du må nok regne med å måtte levere tilbake tjuvgodset og tape pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...