Angel_M Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hei. Har brukt denne koden på sida mi for å ikke få bakgrunnen til å scrolle med teksten. <style type="text/css"> body { background-image: url("/images/smiley.gif"); background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed } </style> Men finnes det noen måte til å få bakgrunnen til strekke seg om man har annen oppløsning enn det siden er egnet for? Takk på forhånd. Angel_M Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Er ikke mulig å strekke den nei. Mener å ha lest at dette er mulig i css3, men det er ikke akuratt tilgjengelig enda Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) CSS2-definisjonene tillater ikke dette, men jeg har også hørt at det skal bli mulig i CSS3. Uansett er strekking av bakgrunner etter min mening en dårlig idé i de aller fleste tilfeller, fordi bildet ender opp med å se helt jævlig ut. edit: hvis du skal ha en gradient e.l. som skal ligge etterhverandre på bunn f.eks, kan du bruke align og repeat-x for å få dette til. Endret 12. februar 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Angel_M Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 OK så det går ikke nei... Men går det an å midtstille bakgrunnen med den koden jeg har brukt? Mvh. Angel_M Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Ja, ved å si background-position: center; Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg tror den er midtstilt som default i CSS, hvis ikke tror jeg du kan du bruke background-position:center eller noe sånt noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå