Superslask Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 som sagt, så skjer det ingenting med det nye HK som jeg har installert, annet enn at etter 10 sek låter det i høytalerene "system failed cpu test" dette var jo merkelig har prøvd å dytte cpu ekstra hardt fast når jeg tar ned spaken, uten hell. hva kan være galt? HK er demovare, men det skal jo funke for det. Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Du er elt sikker på at du ikke knuste cpu under kjøle monteringen. Det skal ikke så veldig mye til før du gjør dette (med AMD), noe mange av kameratene mine har fått erfare.... Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 er veldig sikker på at jeg ikke knuste min P4 under monteringen av kjøler. dette er bare en vanlig boxed kjøler, om det har noe å si. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 etter uttalige ganger jeg har løsna opp og ned med cpu, funka det tydeligvis... men nå finner ikke hk none IDE devices...INGEn overhodet, selv om jeg har 5 stk. koblet til finner ingen slike valg i BIOS som kan ha noe med det å gjøre hva i allverden er galt? er det defekt hk? tror ikke det siden det er demovare, altså det er prøvd fra før Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 hva i allverden er galt? er det defekt hk? tror ikke det siden det er demovare, altså det er prøvd fra før Hehe - høres suspekt ut Hva med om du prøver bare 1 IDE device? Og vær sikker på og sette det på master, og i enden av kabelen. Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 slett cmos og kobl alt riktig til, funker dt ikke når du har lagt inn riktige biosinstillinger burde du sette i gang og teste ut del for del. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 har prøvd nær sagt alle muligheter....prøvde med en overgang fra sata til vanlig ide også, men neida...ingenting....har stappa inn det gamle hk siden jeg skal på link i morra.... det er vel garanti selv om det er demovare? Lenke til kommentar
TopFlite Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 jepp, det er det. Har returnert et defekt HK selv. I Norge har de ikke lov å selge produkter uten garanti Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 har prøvd nær sagt alle muligheter....prøvde med en overgang fra sata til vanlig ide også, men neida...ingenting....har stappa inn det gamle hk siden jeg skal på link i morra....det er vel garanti selv om det er demovare? prøv å ha kun i EN disk (den med OS på, eller som skal installerast OS på), og husk å sette den til "Master". Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 da gjør jeg som topflite,(er ikke det navnet på den golfball?) og returnerer det jeg har prøvd alle slags varianter med en disk osv...BIOS finner ingenting what so ever, ikke engang da jeg prøvde å starte med knoppix Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 har ikke levert inn kortet enda, men jeg har lest manualen ekstra nøye...kan det være at jeg må ha IDE LED for at IDE portene skal funke? har ikke vært borti det før, og gidder ikke prøve å bytte hvis ikke noen tror det kan være tilfelle Lenke til kommentar
klikko Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 etter uttalige ganger jeg har løsna opp og ned med cpu, funka det tydeligvis...men nå finner ikke hk none IDE devices...INGEn overhodet, selv om jeg har 5 stk. koblet til finner ingen slike valg i BIOS som kan ha noe med det å gjøre hva i allverden er galt? er det defekt hk? tror ikke det siden det er demovare, altså det er prøvd fra før akkurat det med at det kom "system failed cpu test" har jeg hatt samme problem med... dette skjedde etter å ha kjøpt et kabinnett med en termometer probe som skulle under cpu... jeg tenkte at kanskje det var den som lå litt feil under cpu eller noe sånn, så jeg flyttet den i litt forskjellige possisjoner og til slutt fant jeg ut at jeg kunne brette den på midten slik at den tok mindre plass.... DA funka det... og etter at jeg tok ut cpu en senere tid (måtte rense) så brettet jeg den ut og la den i "normal" posissjon som ansvist i bruksanvisninga og det funka da og.... så jeg vet ikke hva det der kommer av... er jævli irriterende å måtte drive å ta vifta av og på hele tida... det føkker kjølepastaen og... (det skal liksom ligge sånn døds perfekt på ) men finner du INGENTING i bios som kan ha noe med ide devices å gjøre altså?? jeg tror ikke det har noe med ide leds å gjøre... men man kan aldri vite så prøv det! Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 ingenting overhodet i BIOS...dessuten skulle vel uansett IDE portene være aktivert ved resetteing av cmos, noe som selvfølgelig er prøvd et uttal ganger. nei, jeg får sende mail til mpx.no takk for hjelp da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå