Anders Leipsland Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Quote: On 2002-03-17 20:54, D_KILLAH skrev:Hvor stor cpu kan jeg skvise på en Alpha med en sånn 12db pabst sak på da? Anandtech skrev at Alpha PAL8045 gikk kjempeflott sammen med en T-bird 1.4GHz så det burde holde til alle slags CPUer. Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 17. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2002 Quote: On 2002-03-17 21:27, Anders Leipsland skrev: Quote: On 2002-03-17 20:54, D_KILLAH skrev: Hvor stor cpu kan jeg skvise på en Alpha med en sånn 12db pabst sak på da? Anandtech skrev at Alpha PAL8045 gikk kjempeflott sammen med en T-bird 1.4GHz så det burde holde til alle slags CPUer. med den minste 80mm pabsten? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Quote: On 2002-03-17 23:27, D_KILLAH skrev:med den minste 80mm pabsten? Sakser dette fra Anandtech's september 2001 round-up av socket A kjølere Quote: The Papst fan we received for testing was a 8412NGL unit, which is the quietest Papst 80mm fan.Thanks to its Sintec PTFE sleeve bearing, it is extremely quiet. Another "speciality" of Papst fans is that, in order to prevent vibrations, they are exactly balanced, thanks to tiny metal weights sticked into little slots around the fan motor - as you can see on the picture on the right, the weights are marked with red circles.With this Papst fan, the PAL8045 a good choice for a super-quiet, high performance PC. It is even quieter than the Silverado in quietest mode, while providing better cooling performance. Still, we don't recommend the Alpha/Papst combination for overclocking, but it does provide enough cooling even for the most power- hungry non-overclocked Socket A CPU, the Athlon 1.4GHz. Så svaret på spørsmålet ditt er ja :smile: Lenke til kommentar
lodott Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Dette er ikke noe svar på spørsmålet... men jeg ville bare legge til at på skolen min kjører de 500mhz celeroner uten vifte...altså bare med boxed ribbe. Særlig stor er den heller ikke og det er ganske behagelig med tanke på all støyen som ville komt fra ca. 30 PC-er... Lenke til kommentar
normal Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 hva du vil ! takler tilogmed Tbird 1400 (den varmeste prosessoren noensinne) Alpha 8045 er faktisk så bra ja at selv med bare en lydløs papst 12dB funker... husk å hive i en 12db papst i karbinettet og da.. samt kanskje i strømforsyningen (skifte ut).. eller du trenger kanskje bare den i strømforsyningen og på prosessor. Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 Flottis.. for jeg har skaffet meg : 256 mb apacer ram 1ghz tbird 40gb disk Abit - Kt7a-Raid Geforce 2 MX/m tv-ut For rett over 2k,- og det er vel ikke så hallgæli? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå