Gå til innhold

Trenger .PDF-leser

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dersom du bruker total commander så finns det en plugin som gjør det mulig å lese pdf fra den innebygde Lister view'ern

pdfview heter den (hva ellers?)

i tillegg trenger man ghostscript til å tolke pdf-filene

syns ikke den fungerer nå særlig. fungerer ikke på alle pdf-filer og det virker som om den bare viser den første siden, stygt blir det også...lynkjapp er den derimot

Endret av Legion
Lenke til kommentar
Jeg bruker Acrobat reader 3.0, og syntes den er rask nok. (5 og 6 er jo til å bli gal av... like lang startuptid som photoshop)

Jeg er enig! Photoshop er også til å bli gal av.

Jeg tror problemet ligger i at Adobe deler programmene sine opp i alt for mange moduler og filer. Det gjør at harddiskene må foreta tusenvis av søk for å lese tusenvis av 1-10kB små filer før det starter opp. Hvert søk på en harddisk tar ca 8-15ms (avhengig av harddisk-type). Selv med en rask hardisk så tar tusen små-filer: 1000*0,008sekunder = 8 sekunder. Altså veldig lang tid. Hadde alle filene vært samlet i en diger fil på 1000*1-10kB så ville disken kun trengt (ett søk 0,008s + ca 1/50 sekund for transfer av dene ene MB'en) = 0,028 sekunder. Altså ca 300 ganger kjappere. Problemet er altså for lite fokusering på ytelse fra porgrammererenes side.

Skulle helst hadd ramdisk til slikt, men prøver først å løse problemet med annen programvare.

Lenke til kommentar

Når du først innstalerer ghostscript kan du jo også innstalere ghostwiever! Det gir kanskje ikke det beste brukergrensesnittet ettersom du må trykke på en pil for å bla men det funker!

Det kan hentes fra dem samme siden!

edit: skriveleif...

Endret av b_cybe
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
snubblet over denne siten

http://www.tnk-bootblock.co.uk/

Speed-up gjorde underverker med oppstarten, noe som er grunnen til at jeg grever opp denne posten.

Wow! Tusen takk Legion. AR-speedup funket knallbra. Normalt starter AR på rundt 10-30 sekunder, men nå er starttiden under 2 sekunder. Det gjorde virkelig underverker :thumbup:

• Kjapp og enkel installasjon
  • Gjør akkurat det det skal uten å legge til noen ikoner, knapper, og annet dill
  • Neglisjerbar bruk av minne (så vidt jeg kan se)

Adobe burde absolutt kjøpe rettighetene til dette programmet og gjøre det til en del av AR. Anbefales til alle dere som bruker AR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...