Simen1 Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Nå jeg jeg ganske luta lei den elendige ytelsen i Adobe Acrobat Reader (oppstarttid: ca 10-15 sekunder) og vil ha et raskere alternativ. Er det noen som vet om en raskere/bedre PDF-leser enn dette? Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Tror openoffice har mulighet for å lese PDF... Lenke til kommentar
Legion Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) dersom du bruker total commander så finns det en plugin som gjør det mulig å lese pdf fra den innebygde Lister view'ern pdfview heter den (hva ellers?) i tillegg trenger man ghostscript til å tolke pdf-filene syns ikke den fungerer nå særlig. fungerer ikke på alle pdf-filer og det virker som om den bare viser den første siden, stygt blir det også...lynkjapp er den derimot Endret 12. februar 2004 av Legion Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg har lett litt, men ennå ikke funnet noen bra PDF-lesere. (Har prøvd et par stykker nå) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg bruker Acrobat reader 3.0, og syntes den er rask nok. (5 og 6 er jo til å bli gal av... like lang startuptid som photoshop) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg bruker Acrobat reader 3.0, og syntes den er rask nok. (5 og 6 er jo til å bli gal av... like lang startuptid som photoshop) Jeg er enig! Photoshop er også til å bli gal av. Jeg tror problemet ligger i at Adobe deler programmene sine opp i alt for mange moduler og filer. Det gjør at harddiskene må foreta tusenvis av søk for å lese tusenvis av 1-10kB små filer før det starter opp. Hvert søk på en harddisk tar ca 8-15ms (avhengig av harddisk-type). Selv med en rask hardisk så tar tusen små-filer: 1000*0,008sekunder = 8 sekunder. Altså veldig lang tid. Hadde alle filene vært samlet i en diger fil på 1000*1-10kB så ville disken kun trengt (ett søk 0,008s + ca 1/50 sekund for transfer av dene ene MB'en) = 0,028 sekunder. Altså ca 300 ganger kjappere. Problemet er altså for lite fokusering på ytelse fra porgrammererenes side. Skulle helst hadd ramdisk til slikt, men prøver først å løse problemet med annen programvare. Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Når du først innstalerer ghostscript kan du jo også innstalere ghostwiever! Det gir kanskje ikke det beste brukergrensesnittet ettersom du må trykke på en pil for å bla men det funker! Det kan hentes fra dem samme siden! edit: skriveleif... Endret 13. februar 2004 av b_cybe Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Her er et directory med forskjellige pdf viewere. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 snubblet over denne siten http://www.tnk-bootblock.co.uk/ Speed-up gjorde underverker med oppstarten, noe som er grunnen til at jeg grever opp denne posten. Lenke til kommentar
Crack Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 snubblet over denne sitenhttp://www.tnk-bootblock.co.uk/ Speed-up gjorde underverker med oppstarten, noe som er grunnen til at jeg grever opp denne posten. Wow! Tusen takk Legion. AR-speedup funket knallbra. Normalt starter AR på rundt 10-30 sekunder, men nå er starttiden under 2 sekunder. Det gjorde virkelig underverker Kjapp og enkel installasjon Gjør akkurat det det skal uten å legge til noen ikoner, knapper, og annet dill Neglisjerbar bruk av minne (så vidt jeg kan se) Adobe burde absolutt kjøpe rettighetene til dette programmet og gjøre det til en del av AR. Anbefales til alle dere som bruker AR. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Ah, den speed-upen var deilig! Photoshop er det vel verre med, men jeg ber til julenissen om en lignende PS-fiks... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå