gerignyg Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Vurderer å kjøpe laptop. Jeg har ett krav til maskinen: Videoredigering (Premiere) må kunne kjøres greit. Hvordan kommer disse Centrino-pc'ene ut? Er videoredigering mer avhengig av RAM og HD enn prosessor? Lenke til kommentar
hce Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Vurderer å kjøpe laptop. Jeg har ett krav til maskinen: Videoredigering (Premiere) må kunne kjøres greit. Hvordan kommer disse Centrino-pc'ene ut? Er videoredigering mer avhengig av RAM og HD enn prosessor? Centrino er en pakkeløsning med brikkesett, prosessor og trådløstkort (alt levert av Intel). Det du er ute etter er Pentium-M (som er prosessornavnet). En Pentium-M 1.6GHz vil fungere finfint til videoredigering, har P-M 1.6GHz i min bærbare, og den enkle komprimeringen jeg gjør går raskt nok, sammenligner med en P4 2.66GHz. Jeg ville i tillegg satset på minst 1GB RAM og en 7200rpm 60GB harddisk internt. Kanskje en firewire harddisk fra WD på 250GB med 8MB cache i tillegg? Da bør du være rimelig godt dekket med diskplass. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Hm, tester som jeg har lest er at Centrino er betydelig raskere pr MHz enn P4... Spesielt i 3D-tester. Så ikke tro at de er dårlige fordi de har lav MHz. Link til THW test: http://www6.tomshardware.com/mobile/200302...entrino-15.html Endret 12. februar 2004 av KriFos Lenke til kommentar
ponke Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Og når du vel er i gang med det kan du lese prosessorguiden her på forumet. Videoredigering krever, som andre har påpekt, ganske mye av alt... minne, hd OG prosessor. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 13. februar 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå