Skabsen Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Noen som vet hvordan jeg kan legge inn en planlagt oppgave på å skru av maskinen til ett bestemt tidspunkt. Det er med tanke på å kunne høre på musikk mens jeg skal sove, og at den skrur seg av på et senere tidspunkt. mvh martin Lenke til kommentar
MaJuice Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 om du bruker XP kan du jo bare bruke shutdown kommandoen i cmd skriv shutdown /? Lenke til kommentar
Skabsen Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 ok.. skal teste det takk Lenke til kommentar
tobiass1 Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Ja men da må han jo opp av senga eller? Endret 12. februar 2004 av tobiass1 Lenke til kommentar
Godo_PPL Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 For en enkel måte kan du legge inn: C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -s i Task Scheduler (hvis du har XP vel å merke) Husk å legge inn slik at det er Administrator kontoen som starter oppgava, fordi vanlige brukerkontoer har ikke tilgang Lenke til kommentar
Seian Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 /shutdown -t 3600 -s -c music Den kommandoen funker bra for meg -t er timeren (s) -s er attributen som får maskinen til å skrues av -c er grunnen Skulle du i tilfelle ha et uhell, f.eks at du ikke skal skru av maskinen, skriver du /shutdown -a Håper det hjalp Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 funker ikke å skrive /shutdown -t 3600 -s -c music man må skrive shutdown -t 3600 -s -c music man må droppe "/" eller "\" hos meg står det følgende C:\documents and settings\håkon madsen> før jeg trykker enter skal det stå C:\documents and settings\håkon madsen>shutdown -t 3600 -s -c music Lenke til kommentar
Skabsen Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Takk for svar.. Får teste litt når jeg kommer meg hjem i kveld Lenke til kommentar
Skabsen Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Det endte med at jeg skrev: shutdown -s -t 3600 -c "Sov godt" -f La dette i en bat fil i windows mappen som jeg kaldte natta.bat Da var det bare å skrive "natta" i kjør når jeg skulle legge meg. Takk for tips!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå