Gå til innhold

Unmountable_boot_volume

andesam

Anbefalte innlegg

(mulig dette ikke er riktig sted å poste...)

I dag når jeg skulle skru på dataen så kom det opp en blå skjerm da dataen hadde kommet til å starte opp windows. "UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME" stod det blandt annet. Dataen funker helt som den skal, den finner prosessor, minne og harddsken. Har prøvd å boote med windows xp cden i, men da kommer det bare det samme. Har også prøvd å starte i sikkerhets modus (og diverse andre moduser), resette BIOS en og koble v noen vifter (for å skjekke at det ikke er for svak strømmforsyning, men jeg har aldri hatt noen problemer den det før).

Det står også noe i den blå feilmeldings skjermen om at jeg må fjerne nylig installert maskinvare eller programmvare, men jeg har ikke satt i noen nye deler eller noe nytt programmvare.

Noen som har vært utfor dette problemet før? Noen løsninger? Kan det være harddsiken som er gåen?

P.S: dataen funka helt fint i går da jeg skrudde den av...

Se profil for maskinvare Endret av andesam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fiksa det nå.

Det store problemet var at jeg ikke kunne starte windows xp installasjons programmet (fra cd en), og dermed ikke komme inn i dos.

Men jeg satte inn en gammel paralell-ata harddisk, og da ville dataen starte fra xp cd en...

Dette vil jeg også kalle en kosefeil ja :D

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...