Gå til innhold

Trenger hjelp med regedit

Etuag

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om et verktøy som kan innføre en erstatt-funksjon i regedit?

Jeg jobber som ikt-lærling, og har fått inn en PC som som ikke vil åpne enkelte programmer. Jeg fant ut at grunnen til det var at verdiene i registeret var helt ute å kjøre. Derfor må jeg erstatte alt som heter "programfiler" med "program files" i regedit. Skulle jeg gjøre dette manuelt (one by one) ville det, som dere sikkert forstår, ta hele dagen.

Håper noen har en løsning (kunden vil ha PCen i morgen :scared: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet om et verktøy som kan innføre en erstatt-funksjon i regedit?

Jeg jobber som ikt-lærling, og har fått inn en PC som som ikke vil åpne enkelte programmer. Jeg fant ut at grunnen til det var at verdiene i registeret var helt ute å kjøre. Derfor må jeg erstatte alt som heter "programfiler" med "program files" i regedit. Skulle jeg gjøre dette manuelt (one by one) ville det, som dere sikkert forstår, ta hele dagen.

Håper noen har en løsning (kunden vil ha PCen i morgen :scared: )

Hvilket OS er det?

Dersom det er Win'XP eller 2000 så tror jeg at det går an å endre miljøvariablene i kontrollpanelet -> system -> avansert?

Der er det en miljøvariabel hvor du kan endre på diverse baner. Jeg har aldri testet dette selv og har ingen erfaring med dette. Vet heller om ikke det vil fungere... :ermm:

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Smart som jeg er, glemte jeg å si hvilket OS maskinen hadde... Det var windows ME. Jeg løste problemet med noe som heter reg organizer (fant det på nettet i natt). Det hadde faktisk en "søk og erstatt"-funksjon. Meget tilfredsstillende å se alle mine problemer løse seg på 10 minutter :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...