Lokaltog Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Hvis <table align="center">...</table> funker, så bruk den. Er det forresten dette du mener, w3p? Til Toolshed: nei, dette påvirker selve tabellens plassering i dokumentet, ikke teksten. Dvs. tabellen blir midtstilt, mens teksten kan være venstrejustert inni tablen. edit: det du kan gjøre er (avhengig av hva du vil frem til) i CSS: table{align:center} // sentrerer tablen (hvis det funker i CSS da) table{text-align:center} // sentrerer teksten inni Endret 12. februar 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 CSS: body { text-align: center; } table { margin: 0 auto; text-align: left; width: 760px; } HTML (gadd ikke skrive komplett html kode ) : <body> <table> <!-- divers TR/TD e.l. elementer her --> </table> </body> Eksemplet over skal etter min mening fungere. Legg merke til at jeg har definert bredden på table, samt den text-align: left. Grunnen text-align: left, er fordi den i body overstyrer alle childs. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 I html? vet ikke. gidder ikke skrive det på alle. vil ha det i css Men har nå skrevet dette i css: body { background-image: url("bgbilde_blue_1280.jpg"); backround-repeat: no-repeat; backround-position: center center; backround-attachment: fixed; text-align: center; } table { margin: 0 auto; border-style: groove; backround: transparent; text-align: left; } Jeg har fått tabellen midstilt, men nå er også teksten midtstilt. Det vil jeg ikke ha!! hehe.. noen forslag til å få teksten til venstre igjen, med tabellen i midten? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Fikk det til! Hadde vært så slurven å skrevet text-align: center; på et annet sted som hadde invirkning på det hele. Men sorry for unødvendig (var litt nødvendig da, for måtte sette border { text-align: center;}) mas. Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) *borte* Endret 12. februar 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 (tror jeg aldri blir ferdig med å spørre :s) Hvordan setter jeg valign koden i css? Prøvde med text-valign: top i body (i css) og i table (i css) uten hell.. Noen forslag? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg er ganske sikker på at den property'en ikke eksisterer i CSS2, fordi jeg har hatt samme problemet selv. Jeg måtte bruke valign i HTML. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Uff da.. Må jeg sette dette i html på alle sidene mine? har samme table på alle sidene likt.... EDIT: Det er texten i tabellen jeg skal ha valign="top" på, ikke tabellen liksom... Endret 12. februar 2004 av w3p Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Fant det! http://www.w3schools.com/css/pr_pos_vertical-align.asp Funker dette? Endret 12. februar 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Ja samme til deg hvis du finner det ut hehe Ingen andre som faktisk vet? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 vertical-align ja, men den fungerer ikke på alt desverre. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Ja vertical align funka!! takker så mye! Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Hvordan får jeg scrollbar i en tabell da? Tabellen blir bare automatisk større, og jeg vil ikke at den skal bli så stor... Jeg må vel ikke bruke iframe da, eller? Burde kanskje ha skifta topic, men gjorde det ikke... Endret 12. februar 2004 av w3p Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Scrollbars funker ikke i en <table>. Da blir du nok nødt til å bruke iframes. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 sett fast høyde, med overflow: scroll vet ikke om det går i table, men.. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hvis du har definert høyden i tabellen, så kan du bruke overflow: auto; f.eks, men dette har vært tatt opp før i en eller annen post her. Og det viste seg at table og td'en ikke var så flink på overflow, husker ikke helt. Prøv deg hvertfall på å definere høyden på tabellen/TD'en som du vil ha scroll i. Til samme TD'en gir du også egenskapen overflow: auto; Mulig du måtte ha dette inni en DIV inni TD'en igjen. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Fikk ikke det til iå funke med scrollbars i tabeller. Hvis jeg skal ha iframe med scrollbar så vil ikke den bli transparent (fikk det ikke til, men har ikke noe å si fordi jeg skal ikke ha det sånn). Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Nå vet jeg ikke layouten på siden du lager, men kanskje du kunne prøve deg på dette: <style type="text/css"> <!-- #content { height: 300px; overflow: auto; } --> </style> <table> <tr> <td>meny</td> <td><div id="content">innhold</div></td> </tr> </table> Edit: fyll innhold DIV'en med masse lipsum f.eks, eller masse tekst så de fyller mer enn høyden, da ser du om det fungerer eller ei. Endret 12. februar 2004 av FuLu Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Fikk det til med <div>. takker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå