spaakh Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Først, etter å ha lest akams test av Digital IXUS 400 sitter jeg igjen med følgende (link: http://akam.no/art.php?artikkelid=896 ) bildekvaliteten er god, og det er et godt kamera hvis man ikke trenger å zoome (mye) eller ta bilder hurting? Ellers har det dårlig batteritid, og kamerahuset er dårlig. Så til Fujifilm S5000 ( http://akam.no/art.php?artikkelid=3749 ) For meg ser dette kameraet ut til å være i en annen klasse, men betaler vi for bra kamerahus og dårlig elekronikk? et av minusene i akameras test her er mye støy på bildene, og at bildet ikke er godt nok hvis det er overskyet (litt overdrevet kanskje). Jeg vet jeg kan gå inn og kikke på bilder av de respektive kameraene, men jeg har mildt sagt lite peiling. Skulle så gjerne hatt et digitalkamera til under 5K med muligheten til å utvikle meg som fotograf ved å "leke" med forskjellige intillinger, men hvis dette går på bekostning av at bildeskarpheten blir dårligere er det jo liten vits. Lenke til kommentar
egerstud Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Test s5000 Kikk litt på denne, så ser du at det slett ikke er så dårlig kjøp. Spesielt godt nå, da det er ukens tilbud på Komplett, til kr.2995.- Klart du får bedre, men det koster.. Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 takker for svar. Tok sjangsen og bestillte ett fra komplett. Det er forhåpentligvis en god start Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Har selv gått å siklet på et s5000, men syns ikke bildekvaliteten var noe å skrive hjem om. Kameraet er topp på en rekke områder, men det er tross alt sluttproduktet som teller, så jeg slo det fra meg. Ville heller sett på noen andre modeller om du ønsker deg et kamera med kraftig zoom. Hva med de nye modellene som Olympus har lansert? Du kan sikkert gjøre et godt kjøp på C-740 og C-750 når de nye modellene når butikkene. Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg gikk og så lenge på S5000 jeg også, men tenkte at når jeg først kjøper, kjøper jeg skikkelig, så jeg kjøpte heller et S7000. Koster litt mer, men jeg antar at det er verdt det. Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 S5000 koster for øyeblikket 3000, S7000 koster 4000 mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå