-=CrøM=- Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Har jobbet med en enkel gjestebok, og har fått den til å fungere sånn noenlunde. Det som irriterer meg er at når en message blir submitta åpner det seg en side med teksten "Thank you for leaving a message" Jeg vil gjerne at når noe submitter en message så skal de gå tilbake til gjestboken uten å måtte innom den ene siden nevnt ovenfor. Har klippet ut noen linjer nedenfor //Message when entry is added$message_good = "Thank you for leaving a message"; if($finalwrite) { echo($message_good); } else { echo("There was a problem posting this message."); } Går det ikke an å åpne f.eks "http://....../index.php?side=guestbook" når message =$message_good Lenke til kommentar
???????? Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hvis det ikke har vært noen output før scriptet ditt kan du bare bruke header(); if($finalwrite){ header("Location: index.php?side=guestbook"); }else{ echo("There was a problem posting this message."); } Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hvis det ikke har vært noen output før scriptet ditt kan du bare bruke header(); Om det har vært output før if-testen, kan du også slå på output-buffering(ob_start()) i toppen av scriptet som kjøres. Da kan du bruke header() hvor som helst. Har ikke brukt det før, men kan ikke se for meg at det vil påvirke scriptet på noen annen måte enn at output fra scriptet blir sendt til klienten ved slutten av scriptet(eller ved ob_end_flush()). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå