Tfosheim Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 FX 5700 med dobbel DVI fra Gainward Med Gainwards nye skjermkort trenger ikke LCD-brukere å benytte VGA-til-DVI-overgang for å plugge inn LCD-skjerm nummer to. Gainward har også kvittet seg med viftene. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 vifteløse skjermkort trenger vi flere av :-D Gainward skuffer ikke... Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hvis prisen blir fornuftig så blir dette mitt neste skjermkort - jeg trenger 2 DVI-utganger og hater støy Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Skal vurdere dette seriøst, siden jeg har fått ati på strupen etter mitt 'seneste' kjøp Hercules 9800SE AIW. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jøss, kanksje mitt neste kort ? Verdt penga ? Sitter med Geforce FX 5200. Ble noe skuffa over kjøpet av kortet.. men men.. slo jo den gamle Geforce 2 MX kortet mitt. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Dette kortet har vel ikke like bra ytelse som andre Fx5700? Siden det er passivt kjølt og sånt... Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Dette kortet har vel ikke like bra ytelse som andre Fx5700? Siden det er passivt kjølt og sånt... Jo, det tror jeg faktisk! 1. Kjøleribba er enorm 2. Se på klokkinga! Lenke til kommentar
valentino Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hvorfor blir det lagt så stor vekt på at der er 2 DVI utganger på dette kortet? Jeg kjøpte et Gainward GF4 TI 4600 golden sample for over 1.5 år siden.. det har også 2 DVI utganger. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Bruker kortet TMDS senderen innebyggd i GPU og en annen sender, eller to løse signalsendere? Hvilke? For senderen i nVidia sine GPU'er har aldri gjort annet enn å suge. Hadde vurdert sterkt å finne ut dette før jeg hadde kjøpt det kortet. Dual DVI ? Quatro eller P650. Lenke til kommentar
joker74 Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Tja, vet ikke helt jeg. Bare det kjøler godt nok da... jeg har vært borti ustabilitet som skyldes dårlig kjøling av Gainward-kort før. Og jeg er 100% sikker på at det skyldtes mitt gainward geforce3 ti200 golden sample kort, for løsningen ble at jeg tok av kjøleribben, og tok av kjølepastaen til gainward, brukte min egen kjølepasta og limte den på igjen med superlim fra statoil. Etter det har det vært 100% stabilt, selv om jeg har overklokket (før var det ustabilt selv på normal klokking). Det irriterende med denne utstabiliteten, var at den var veldig vanskelig å "trace" til grafikk-kortet, så jeg satt på en ustabil maskin i flere måneder før jeg kom på ideen og ta av og på kjøleribben. Gainward er kanskje billig iforhold til ytelse, men det er tydeligvis ikke like god kvalitet på alt sammen. Jeg har nå også kjøpt et gainward fx-kort, og det viser tegn på ustbilitet (denne gangen artifacts i unreal tournament, men det er en jobbmaskin, så jeg har ikke giddet å gjøre noe med det enda, spiller ikke på den allikavel i prinsippet ). Her er det ikke noe vifte, og bare en kjøleribbe. Vegrer meg litt imot å gå gjennom samme prosessen som med mitt geforce3 kort. Hadde det ikke vært for mitt stramme budsjett, hadde jeg gått for produsenter som gjerne er litt dyrere, men kanskje har litt bedre kvalitet under produksjonen. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jammen på tide med "vanlige" kort som har to DVI. Hadde jeg bare hatt en LCD til så hadde jeg kjøpt det. Nå venter jeg bare på DVI på onboard kort. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Utgaven med vifte heter Gainward FX PowerPack! Ultra/960TV/DVI/DVI 128MB. Dette kortet er basert på Ultra-utgaven av FX 5700 og kommer med 128MB 2,2 ns minne Ifølge Gainward Sverige vil ikke dette kortet bli tilgjengelig med det første, da de har problemer med dual-DVI dessverre. Den uten vifte, standard-utgaven av FX 5700 er ubekreftet inn hos Komplett 12. mars... Endret 25. februar 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå