kattemat Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Driver og porter en applikasjon fra Linux til FreeBSD. All koden er nå i orden - men det viser seg at make oppfører seg forskjellig på FreeBSD boksen... Jeg vil at objektfilene skal havne i src/ katalogen i kilderoten, På linux holder det at jeg definerer OBJS til ./src/objektfil1.o ./src/objektfil2.o osv. Da skjønner make at den skal gjøre noe ala: gcc - c src/kildefil1.c -o src/objektfil1.o Men i FreeBSD skjønner ikke make dette... Der gjør den: gcc -c src/kildefil1.c Slik at objektfilene havner i rotkatalogen av kildetreet og linkingen feiler. Noen gode tips fra noen som kan mere om Makefiler enn meg(det skal ikke så mye til )? Endret 12. februar 2004 av kattemat Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 La til en: $(OBJS): $(SCRS) $(CC) -c $< -o $@ så funka det Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Grr... det funker jo ikke i linux da..... Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Snakker mye med meg selv her nå Fant ut at om jeg bruker gmake på FreeBSD boksen så funker det likt som på Linux. Nok om dette! Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Da kan du vel kanskje rename filen til GNUmakefile slik at man lett kan se at den kun fungerer med gmake (plus at det er den første filen gmake (make i linux) ser etter) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå