Format71 Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Mener jeg har fått til detta før, men får ikke til nå. Har et bilde av en kule mot en hvit flate. Kulen kaster skygge på den hvite flaten. Det jeg ønsker er å ta vekk den hvite flaten og få skyggen til å bli delvis transparent. Har tenkt som så at en naturlig fremgangsmåte er å lage et nytt layer der jeg gjør kulen helt sort og så konverterer dette til en mask med hvit = transparent, sort = solid og gråtonene i mellom mer eller mindre transparent. How? -Vegar Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Kan du ikkje bare markere med lasso rundt kulen og legge en layer mask med å bruke reveal selection, samme gjør du på skyggen, du må jo da duplisere din hovedlayer. Da vil kulen ligge i et lag med layer mask, og skyggen i et annet med layer mask, da er det bare å kjøre opacity på skyggen. Mulig eg misforstå nå... Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Ja, det er mulig at du gjør... Fikk i alle fall ikke noe ut av tipset ditt. Mulig det er jeg som missforstår... ;-) For å stille spørsmålet litt annerlede: Hvordan får jeg satt alphachannel for en pixel ut fra intensiteten på den samme pixelen? Sorte pixler helt solide, hvite pixler helt gjennomsiktige. -Vegar Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Tolket den første posten din slik: Du har som sagt ei "bilde" av en kule som kaster en skygge på en hvit bakgrunn, alt dette ligger i samme layer.... (eller?) Du vil fjerne denne hvite bakgrunnen, samt sette ned gjennomsiktigheten (opacity) på skyggen. Er stemmer det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå