Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd hastighet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags hastighet har du og fra hvilket selskap? Henger internett seg både på den stasjonære, med fysisk link til routeren, eller er det bare den bærbare? Hvilken router har du? Jeg har en Asus WL500g, den hadde en tendens til å stoppe opp all trafikk inkl ping osv... Men med ny oppgradert firmware er jeg svært fornøyd og den har aldri stoppet etterpå!

Lenke til kommentar

Det kan også være nettleseren... Men sannsynligvis problemer på linjen. Jeg tror jeg ville vurdert å tilkalt Bravica eller noe for å sette opp noe utstyr som kunne måle hastigheten og stabiliteten på linja og brukt dette til å klage på linja.

Lenke til kommentar

Dette tipset gjelder for bredbåndsoppkoblinger og oppringte forbindelser. Ved å justere en verdi i registry vil du kunne få mer båndbredde tilgjengelig for surfing og nedlasting mot Internett.

Gjør følgende: 1. Logg inn som brukeren Administrator. Ikke bruk en konto som har administrative rettigheter. For å logge inn som Administrator: - Logg ut av maskinen. - I velkomstbildet tryk Ctrl+Alt+Del to ganger og angi Administrator som brukernavn 2. Klikk Start, Run/Kjør... og skriv: gpedit.msc 3. Utvid Computer Configuration, Administrative Templates, Network og klikk på QoS Packet Scheduler

4. Dobbeltklikk på Limit reservable bandwith 5. Klikk på valget Enabled og i feltet Bandwidth limit% angir du 0 og klikker OK.

Kontroller under Network Connections at QoS Packet Scheduler er slått på (dette er standard).

Omstart av maskinen skal ikke være nødvendig.

Denne funksjonen hvor Windows XP reserverer 20% av båndbredden til seg selv er pr. design. En vanlig klientmaskin i et nettverk skal normalt sett gjøre langt mere enn å surfe mot Internett. Det kan derfor være fornuftig å ikke benytte dette tipset på en nettverksklient i et bedriftsnettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...