ronnyaa Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Plutselig døde mitt Abit ic7 max3 kort ! Er det flere enn meg her inne som har gjort det samme / hatt samme erfaringer med dette kortet ? Det nekter å slå på skjermen, har testet med annet skjermkort, cpu, minne, psu osv osv. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Har kortet virket lenge, eller knelet det ved første gangs bruk? Starter alt annet bortsett fra skjermen? Ser du om kortet kan være bøyd, slik at loddingene på baksiden har kommet i kontakt med kabinettet? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Det har nok desverre skjedd med flere max3 kort. Så du er ikke den første som har opplevd det. Kjipe greier Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Har kortet virket lenge, eller knelet det ved første gangs bruk? Starter alt annet bortsett fra skjermen? Ser du om kortet kan være bøyd, slik at loddingene på baksiden har kommet i kontakt med kabinettet? 1. siden november 2. ja, har koplet ut alt annet og nullstilt bios 3. Det er ikke bøyd nei, har fungert prikkfritt siden jeg fikk det, ingen kortslutning på baksiden Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Mitt kort er iallefall fjellstabilt. Ikke noen feil med det! Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Har hatt mitt kort siden september og det døde rett etter jul. Er sinnsykt irriterende. Har sendt det inn til Pcutstyr.no, men der er de så trege at det lukter svidd Lenke til kommentar
Gef Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Har hatt mitt MAX3 siden desember, ingen problemer her. Jeg vet at Snekker'n har hatt 2 døde MAX3 kort Nå har jo jeg gjort vdimm modden på kortet, da skal garrantien forsvinne...får pokker ikke håpe at mitt ryker også Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jepp det første Max3 kortet jeg fikk varte ca 14 dager så var det plutselig stille, dette uten at det var gjordt noe med maskinen, sendte det inn og fikk nytt hos Komplett (fikk faktisk forhåndsretur) det nye jeg fikk lever i beste velgående. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Har nå lånt ett tilsvarende hos en kollega, og nå sitter jeg på min maskin med lånt max 3 kort. Synest det er veldig merkelig at det bare dør sånn uten videre, men det er vel en vanlig Abit feil kan det virke som. Hadde ett Abit KD7 før, som også gav liknende problemer, kan ikke se for meg at mitt neste hovedkort blir ett Abit. Er VELDIG glad jeg ikke har tatt noen Vdimm modifikasjoner. (Har og ett NF7S v2.0, får håpe det holder ihvertfall) Lenke til kommentar
Gef Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Tror at det er de gamle MAX3 kortene til Abit som har hvert litt dårlige...husker for ett par måneder siden at jeg så døde MAX3 kort rundt om forbi over alt. Nå lenger ser jeg skjeldent noe. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Det jeg hadde var av de første som kom ut. Lenke til kommentar
moffeloffen Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Mitt kort døde også, men det var et Ic7 kort, det hjalp å ta ut batteriet over nattan, men husk å koble ut ATX poweret også.. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Er det noen spesielle kjennetegn eller serienummer man kan se på om det er nytt eller gammelt ? Er det og noen som vet om de har fikset opp i problemene med ustabil spenning på de nye kortene ? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Mitt kort døde også, men det var et Ic7 kort, det hjalp å ta ut batteriet over nattan, men husk å koble ut ATX poweret også.. Har nok prøvd alt det der mht nullstilling av bios, uten resultat. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Er det noen spesielle kjennetegn eller serienummer man kan se på om det er nytt eller gammelt ?Er det og noen som vet om de har fikset opp i problemene med ustabil spenning på de nye kortene ? På de nyeste MAX3 kortene, så har de fjernet MC64 kondensatoren fra før av i fabrikken, på de eldre versjonene, så er denne fortsatt på. Jeg som sagt hadde den på, og fjerna den selv. Link: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=195288&hl=max3 De har ikke gjort noe for å stabilisere spenningene på kortet. De fant ut at VTT modden ikke var noe nødvendig, da VTT'en holdt seg innen det som er kravet. Fjerning av MC64 gjør slik at du får litt mer stabil VTT, og tillater deg å bruke 3,2v på vdimm...ikke noe mer enn det. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Mitt kjære abit nf7-s v2 tok også plutselig kvelden, siden det er insallert nye ting som vannkjøling og mosfet pll kjøling så kunne jeg ikke sende den i retur men men fant et nytt et på demovarer @ komplett til 600kr. Håper den overlever Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Mitt IC7 tok kvelden for godt midt i en runde med Neverwinter Nights. Trist. Lenke til kommentar
Rondo Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg synes Abit max3,er ett fordømt drittkort,har hatt 2 stk,siste sente jeg inn for 2 dager siden.Netbutikken som jeg har handlet fra,innrømmet at det er mye feil på max3 kortene.Det siste korte bare døde,så aldri mer abit.. Satte i Msi 875 Neo fiser2 korte igjen,det er fjellstøtt.Dette viser jo at det er mye probelm med Abit max3,når man ser på de forsjellige forum runt om i verden.. Lenke til kommentar
DeZpo Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Har MachII kjøling og har til nå brukt opp 3 kort på 200 dager, det siste var et slikt abit max3 drittkort. Jeg kjøpte det under tvil, Abit har jo rykte på seg for elendige kort. Det fikk jeg bekreftet, det varte i en uke. Døde i går under idling i windows på 4GHz. Nå ser jeg for meg et Asus P4C800E-Deluxe kort. Eller hva sier dere? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hmm.. tenkte jeg skulle handle dette koret om noen dager.. Håper det holder over mars i allefall.. Skal på LAN da.. Satser på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå