Gå til innhold

Abit IC7 MAX3 dødaren

ronnyaa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har kortet virket lenge, eller knelet det ved første gangs bruk?

Starter alt annet bortsett fra skjermen?

Ser du om kortet kan være bøyd, slik at loddingene på baksiden har kommet i kontakt med kabinettet?

1. siden november

2. ja, har koplet ut alt annet og nullstilt bios

3. Det er ikke bøyd nei, har fungert prikkfritt siden jeg fikk det, ingen kortslutning på baksiden

Lenke til kommentar

Har nå lånt ett tilsvarende hos en kollega, og nå sitter jeg på min maskin med lånt max 3 kort.

Synest det er veldig merkelig at det bare dør sånn uten videre, men det er vel en vanlig Abit feil kan det virke som.

Hadde ett Abit KD7 før, som også gav liknende problemer, kan ikke se for meg at mitt neste hovedkort blir ett Abit.

Er VELDIG glad jeg ikke har tatt noen Vdimm modifikasjoner.

(Har og ett NF7S v2.0, får håpe det holder ihvertfall)

Lenke til kommentar
Er det noen spesielle kjennetegn eller serienummer man kan se på om det er nytt eller gammelt ?

Er det og noen som vet om de har fikset opp i problemene med ustabil spenning på de nye kortene ?

På de nyeste MAX3 kortene, så har de fjernet MC64 kondensatoren fra før av i fabrikken, på de eldre versjonene, så er denne fortsatt på. Jeg som sagt hadde den på, og fjerna den selv.

Link: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=195288&hl=max3

De har ikke gjort noe for å stabilisere spenningene på kortet. De fant ut at VTT modden ikke var noe nødvendig, da VTT'en holdt seg innen det som er kravet.

Fjerning av MC64 gjør slik at du får litt mer stabil VTT, og tillater deg å bruke 3,2v på vdimm...ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar

:no: Jeg synes Abit max3,er ett fordømt drittkort,har hatt 2 stk,siste sente jeg inn

for 2 dager siden.Netbutikken som jeg har handlet fra,innrømmet at det er

mye feil på max3 kortene.Det siste korte bare døde,så aldri mer abit..

Satte i Msi 875 Neo fiser2 korte igjen,det er fjellstøtt.Dette viser jo at det er mye probelm med Abit max3,når man ser på de forsjellige forum runt om i verden..

Lenke til kommentar

Har MachII kjøling og har til nå brukt opp 3 kort på 200 dager, det siste var et slikt abit max3 drittkort. Jeg kjøpte det under tvil, Abit har jo rykte på seg for elendige kort. Det fikk jeg bekreftet, det varte i en uke. Døde i går under idling i windows på 4GHz. Nå ser jeg for meg et Asus P4C800E-Deluxe kort. Eller hva sier dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...