Gå til innhold

Kampanje PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har prøvd å sette sammen en bygge pc, men det blir som regel dyrere enn denne pc'en.. Det er jo faktisk 19" skjerm og 256MB skjermkort på den da..

At skjermkort har 256MB minne har vanligvis negativ betydning. Skjermkort som bruker 256MB benytter som oftest tregere minne enn 128MB versjonene. Dette er tilfellet på dette kortet.

Lenke til kommentar

Her er et shuttle oppsett uten skjerm osv:

 

 

 

123520 Shuttle SN45G Barebone PC Socket A

- nForce2, LYD, AGP, USB2.0, 1394 -Demo1

 

 

116590 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz

- Socket A 333MHz, 512KB Barton, BOXED

 

 

115491 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

- 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

 

 

118031 Seagate Barracuda 7200.7 120GB 8MB

- IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

 

 

122901 Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

- AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

 

 

123656 Sony CD-brenner IDE 52x/32x/52x/16 Combo

- (CRX320E10) Intern Bulk, uten software På lager:

 

 

Totalt: 6 907,17

 

 

 

Må vel regne med ca 2000 kroner ekstra hvis du skal ha med skjerm, mus og tastatur. Skjermkortet på dette forslaget er mye bedre enn i kampanje PCen, og jeg vil tro at det takler det meste av spill som finnes og som er på vei :thumbup:

 

Fant shuttelen demo brukt. Den koster vel egentlig 500 mer. Alle prisene er fra komplett. Ufordelen er at du kanskje må kjøpe ny PSU ettersom skjermkortet krever endel støm.

Lenke til kommentar
Men er ikke shuttle ganske mye dyrere? Og så er det vel en del vanskeligere å sette sammen? Trenger ærlig talt ikke en shuttle, siden jeg ikke LANer så mye..

Shuttle er lettere å sette sammen. En kamerat av meg kjøpte akkurat en ny shuttle og det gikk knirkefritt å bygge den. Her er hovedkort og vifter på plass fra før - det er bare å sette på plass komponentene.. :thumbup:

 

Grunnen til at jeg satte opp en shuttle var at jeg fant en billig demobrukt en.

Men du kan jo selvsagt bare kjøpe/bygge en vanlig PC, sikkert like billig det..

Lenke til kommentar

Det tar ca 10 min og bygge en PC fra bunnen av. Et HK settes enkelt på plass i løpet av 3 min, så akuratt innsparinga på tid i bygge fasen, er vel litt drøyt og bruke som et argument.. Tross alt skal den kanskje brukes 18-24 mnd etterpå, og da tror jeg ikke 5 min har så mye og si..

 

Derimot som lan PC, glimrende.. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
[r]endre sa at skjermkortet krevde ganske mye strøm..

75 watt faktisk. Muligens du trenger en Silent psu på 250 watt istedet for den originale på 200, men du kan jo prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...