Simen1 Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hmm, Noen som kan anbefale en god vifte til AMD64 3000/3200+? Hva med denne?: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...8&GrpID=13&s=pl Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Vent med Athlon 64 til Athlon 64 får 2 minnekontrollere som Opteron og Athlon64FX http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1884&p=10 endelig får vi ytelsen med disse dual-channel minnebrikk oppsettene? Håper også "ny" Athlon64 med 2 minnekontrollere støtter unbuffered eller unregistered (eller hva det er) minne så vi kan bruke det vi har fra før. 400mhz ddr dual = 6GB/s båndbreddde. Anandtech håper den omtalte socket 939 er alt dette, endelig tar Athlon igjen P4 på minne ytelse? Endret 14. februar 2004 av Gambler FEX online Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det er vel en del barnesykdommer med athlon 64.. ikke helt gode chipsett osv.. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Lest en del tester her og der, virker som en del av 754-socket hovedkortene har RAM problemer og noen sliter med ustabilitet. Kanskje greit og vente noen måneder så en god del gode kort kommer på markedet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Lest en del tester her og der, virker som en del av 754-socket hovedkortenehar RAM problemer og noen sliter med ustabilitet. Kanskje greit og vente noen måneder så en god del gode kort kommer på markedet. Minnekontrolleren sitter i selve CPU'en. Forskjeller mellom hovedkort er nok hovedsaklig hvordan timings og andre parametere blir satt opp i biosen. Jeg venter på den nye "CG"-steppingen som visstnok skal ha bedre komaptibilitet og timinger for minnet. Samtidig regner jeg meg at det kommer bios-oppdateringer som forbedrer minne-komaptibiliteten og ytelsen yttligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå