Gå til innhold

Misfornøyd med Fujifilm

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om dette:

Jeg har et digitalt fotoapparat type Fujifilm Finepix 6800 Zoom, et kjempekamera på de fleste måter. Kjøpte det i juli 2001 og kostet da i underkant av kr. 10.000,-. Her en dag da jeg skulle skru det på, kom det blårøyk ut av kameraet, og det var helt dødt. Sendte det inn til Camera & Videoteknikk, dommen var at elektronikken hadde kortsluttet på grunn av at kameraet var fullt av støv?? Kameraet er brukt med forsiktighet, og oppbevart i etui. Fikk beskjed at dette kunne ikke Fuji gjøre noe med, og det var ikke noen garantisak. Snakk om dårlig service, spør du meg. Hadde aldri trodd at et så dyrt kamera kunne bli ødelagt av støv ved normalt bruk. Det blir nok ikke noen Fuji-produkter på meg i fremtiden, egentlig synd, ettersom den tekniske delen er ganske bra.

Noen som har kommentarer på dette??? :angry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor har du kjøpt kameraet da? Såvidt jeg har forstått så bør det være mulig å argumentere for at du har en reklamasjonsrett på 5 år på et slikt kamera, selv om ulike forhandlere har ulik praksis på akkurat dette. Jeg ville i hvert fall prøvd. De fleste bør jo være enige i at et kamera er ment å vare lenger enn 5 år, selv om de med dagens teknologiske fremskritt som oftest blir byttet ut før den tid.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Han har nok ikke garanti, men har reklamasjonsrett.

Husk at den nye forbrukerkjøpsloven gjelder kun kjøp gjort etter juni i fjor, så ikke slå for hardt i bordet med den når du skal føre saken din.

Selv den gamle forbrukerkjøpsloven sa at produkter som var "ment å vare" mer enn 2 år skal ha 5 års reklamasjonstid. Et ordentlig kamera er definitivt ment å vare mer enn 2 år, så dette burde være en kurant sak. Om de ikke går med på det så kontakt forbrukerrådet!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Er det ikke bare 2 år reklamasjonsrett da?

Som tidligere nevnt: Ulike forhandlere har ulik praksis her, men dersom en vare er ment å "leve" vesentlig lenger enn 2 år så er det i utgangspunktet 5 års reklamasjonsrett. Hvilken praksis butikken da eventuelt må ha vil bli satt til side av loven. En kurant påstand må være at et kamera er ment å leve lenger enn 2 år, og følgelig bør man kunne berope seg 5 års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...