Gå til innhold

Minne osv.

torstehu

Anbefalte innlegg

Jeg skulle for en tid tilbake ha en ny pc og ville ha 400MHz minne til et pentium 4I875 chipset, problemet var at både asus og MSI gikk ut med de korrekte minnemodellene som hovedkortene støttet med 400MHz som de garanterte for en god stabiliteten. De fleste nettbuttikker og andre forhandlere opperer kun med de mer forbrukervenlige titlene fra produsentene for minnet. Dette skapte litt forvirring ville de minnemondulene som jeg bestilte gi meg den stabiliteten som jeg krevde av min nye pc?

Har noen opplevd lignende situasjoner så skriv det ned :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg forstår deg riktig så mener du at:

Produsenten av hovedkortene legger ut informasjon om hvilke minnemoduler som er testet ok på hovedkortet?

Da vet man da at de funker ihvertfall.

Men det er sjeldent at de tester merker som twinmos og de litt mer allmenne merkene som selges her i norge..

men de skal fungere flott forde. Kan godt være at enkelte minnebrikker ikke passer til enkelte kort. Men det er sjeldent.

Hvem vet.. kanskje asus og msi har avtale med enkelte minneprodusenter? antageligvis.. asus og msi får nok en klekkelig sum for å sette opp navnet på et par minnebrikker på siden sin.. hvem vet.. kanskje de ikke engang har testa de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...