gussen Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) MPEG-2 DVD Video til DVD+R plate Kiss 1302 DVD Player NEC ND-2500A 8x DVD-brenner Har tidligere postet dette emnet under forumet på akamera.no men uten at jeg har fått noen gode svar, så jeg prøver meg her... Er det noen som har fått til å brenne en DVD+R / DVD+RW / DVD-R / DVD-RW plate med MPEG-2 DVD-formatert video, for så å spille den av i en Kiss 1302 stue-DVD-spiller? Jeg har brent DVD+R og DVD+RW plater som spiller helt fint av i en annen stue-DVD-spiller ("United" fra RIMI !), men problemet er å spille den av i "Kiss 1302" spilleren i min egen stue. Jeg har prøvd å brenne DVD+R/+RW video som følger, men uten at noe kommer opp på TV'en (det står bare "disc loading" på TV'en/DVD-spilleren); - Ulead MovieFactory v.3 - Ahead Nero: Nerovision Express - Nero Burning Rom v.6 - Ulead DVD Workshop v.2 Platene blir brent som følger: - NEC ND-2500A 8x DVD-brenner - Memorex DVD+R plate brent på 2.4x hastighet - Verbatim DVD+RW plate brent på 2.4x hastighet Har prøvd alle mulige brenne-alternativer for DVD i Nero 6; - DVD-Video, standard setup - DVD-Data (UDF), UDF 1.02 - DVD-Data (UDF), "Force DVD-Video compability mode" (for X-Box DVD) - DVD-Data (UDF/ISO), ISO lvl 1, ISO 9660, UDF 1.02 Er det noen som har erfaring med å spille av DVD+R / +RW / -R / -RW i "Kiss 1302" spilleren? Spilleren er ca. 3-4 år gammel med oppgradert firmware. Den spiller forøvrig VCD/SVCD/DVD/MP3/CD-R og ifølge dvdrhelp.com og DVDplusRW.org skal denne DVD-spilleren kunne spille av DVD+R (og kanskje DVD+RW). Ifølge en brukererfaring på dvdrhelp.com så har det gått å spille av DVD-R plater i 1302-spilleren med "Ridata" plater brent med "PrimoDVD". Noen som kjenner til dette programmet? - Jeg mener at når DVDplusRW.org sier at det går å spille DVD+R plater i Kiss 1302 stuespiller, så må det jo være en utvei... Info: Kiss 1302 Review (Dinside.no), 28.11.1999 Endret 12. februar 2004 av gussen Lenke til kommentar
xoop Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Ja, jeg har en slik maskin liggende i kjellerstuen. Den tar DVD-R som jeg har brunnet som DVD-movie, enten fra SVCD MPEG filer eller kopi fra andre DVD filmer (DVDXCopy). Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Oppdater firmwaren, da spiller den vel det meste, det er jo tross alt bare en vanlig dvd-rom inni Kiss 1302. Lenke til kommentar
gussen Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 MPEG-2 DVD Video til DVD+R plate Kiss 1302 DVD Player NEC ND-2500A 8x DVD-brenner Takk for deres svar. Det stemmer at det er en vanlig DVD-ROM i spilleren, og det er derfor jeg har vært litt overrasket over at det ikke går å spille DVD+R / DVD+RW i spilleren. Har nå forøvrig brent DVD-R plater som spiller helt fint i Kiss 1302 spilleren, så jeg tror ikke jeg gidder å forfølge +R/+RW problemet videre. Kvaliteten ble forøvrig super! Brente DVD-R plate med Nero Burning ROM v.6 - Standard DVD-Video. Ingen problemer med hverken brenning eller avspilling. PS. Har tidligere oppdaterte firmware på spilleren. Kom desverre i skade for å brenne feil fil til CD: Spilleren kommer i to versjoner (med og uten scart-ut) og disse har ulik firmware-oppgradering. Hvis man velger feil program for oppgradering av spilleren er det ingen vei tilbake; Spilleren må sendes til Kiss for at de re-programmerer chipen - og det koster ca. 800,- (...!...) - Leasson learned... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå