Gå til innhold

Tilbakemelding...

Anbefalte innlegg

Har lyst på litt tilbakemelding på det siste designet på hjemmesida mi... har forsøkt å gjøre det så brukervennelig som mulig selv om dette til tider har gått på bekostning av utseendet...

Og ja; jeg vet at bakgrunnen likner på den på hw.no, men det oppdaget jeg faktisk først når siden var ferdig...

www.skeib.com

a.

edit: glemte adressen

Endret av skeib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg sittet i 3 timer å organisert en tur, med kart, brosjyrer og alt mulig annet stæsj, så jeg er temmelig drittlei... Neida, skal prøve å svare så ærlig som mulig. :p

• Med så mange menyvalg, så tror jeg det blir mer oversiktelig med en vertikal meny, mister lett oversikten når du må vri hodet...
  • Kjedelig header, som sier null og niks om innholdet på siden. Den står der mutters alene uten noen forbindelse til siden what so ever.
  • Teksten til høyre for bildet, ble klistret inntil bildet. Det kan kjapt gjøres noe med.

Tror denne siden kommer på Topp 10 hos meg når det gjelder innhold. Som regel er det spinkle sider de fleste har som personlige hjemmesider, her kunne man jo faktisk være en stund uten å kjede seg i hjel.

Pluss for at siden er ren og uten for mye krimskrams.

Unikhet:  Er en av 3870 menn og 16 kvinner i Norge med Audun som eneste fornavn

Mulig jeg er trøtt og ikke har oppfattet det riktig, men betyr ikke den setningen egentlig at du ikke bare er unik, men også tvekjønna :p Dårlig spøk på slutten av en lang dag. Nå tar jeg i hvert fall kvelden.

Terningkast 4, mest fordi den var oversiktelig :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg liker stilen, men vil ikke si denne siden skiller seg ut som noe av det bedre innen en den. :thumbup: Prøvde å mekke min første side i samme stil. :blush: Nok om det.

- prøvd midtstilling?

- menyen kunne godt vært vertikalt midtstillt i boksen sin

- litt stor font? annen font på overskrifter?

- mer spennende font i header?

+ pure header. ren og pent!

+ liker stilen

+ stort sett oversiktlig

Lenke til kommentar

Ja, de fleste har vel sagt omtrent det jeg kunne sagt. Siden er ikke av den typen hvor man febrilsk leter etter "X" knappen ;) Den er oversiktelig, enkel og grei. Header er vel grei nok. Hvis du skulle finne på å ha menyen vertikal, så burde du kanskje brukt den plassen som den nåværende menyen tar, til å fylle ut med mer header. Mulig midstilt side hadde passet bedre, men det er jo ikke så viktig. Border rundt siden vil kanskje fungert, men vet ikke om skillet mellom header, meny og innhold tillater det.

Lenke til kommentar

Jeg er for idéen om markerte kanter rundt tabellene (1px solid grå). Underline på linkene er helt ok (da ser du lett hva som er linker), men det er litt mer fancy om de forsvinner når du beveger musa over dem. Synes jeg.

Linkene i navigasjonsmenyen behøver ikke nødvendigvis ha underline, bare lag en class uten underlinje så er du der.

Headeren er etter min mening litt for markant i forhold til det ellers veldig rolige og lyse designet.

GOD LAYOUT!! Stort pluss der! Den var også veldig beroligende med de lyse fargene.

Prøv å midtstill linkene øverst, tror det vil ta seg bedre ut. Kanskje litt større skrift/bold for å skille det mer fra resten av innholdet.

Jeg liker i motsetning til Dunestar (edit, sorry pole:)) den enkle fonten i header'en, jeg synes det passer bedre til resten av designet. Ikke gjør den vanlige teksten mer enn 1px mindre, da blir den vrien å lese etterhvert.

Terningkast 4.

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar
Jeg liker i motsetning til PoleCat den enkle fonten i header'en,

Huh? Har jeg skrevet noe alle dere andre bare ser? :dontgetit:

...tror han refererer til dunestar. Skal prøve med solid rundt boksene, ser at det kan være en god idè. Er litt redd for å bruke for fancy fonter, vil være sikker på at alle har de jeg bruker.

Lenke til kommentar

Valg av fonter: gå for det enkle, det er ofte det beste. Arial eller Verdana tar seg alltig godt ut på websider. Times ser ikke så bra ut, fordi dette er en font som er beregnet mer på papir og ikke dataskjermer. Sjekk www.w3schools.com sine CSS-ressurser, de har nok oversikten over fonter som er vanlige på de fleste datamaskiner. Bruk font:arial; eller font:sans-serif; så velger browseren av seg selv standard sans-serif font.

Lenke til kommentar
Valg av fonter: gå for det enkle, det er ofte det beste. Arial eller Verdana tar seg alltig godt ut på websider. Times ser ikke så bra ut, fordi dette er en font som er beregnet mer på papir og ikke dataskjermer. Sjekk www.w3schools.com sine CSS-ressurser, de har nok oversikten over fonter som er vanlige på de fleste datamaskiner. Bruk font:arial; eller font:sans-serif; så velger browseren av seg selv standard sans-serif font.

Er klar over dette, men definerer en prioritert liste i css:

font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;

Slik at jeg iallfall får en viss grad av kontroll. Kan selvfølgelig bytte om på disse for å endre ting, evt. ha en annen liste for overskrifter.

a.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...