Gå til innhold

Shuttle erfaringer


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

shuttle er for fjortisser gutter :laugh:

 

---hw---

Creative Slix Barebone

Intel 845GE hovedkort

Pentium 4 2.66 Ghz 533fsb

Connect3d Radeon 9500 Pro 128mb

2 x Corsair XMS 3700 512mb

2 x Western Digital 120GiB SE 8mb cache

Creative Audigy 2

Logitech MX 700

Microsoft Natural Keyboard

Nokia 445Xpro 21"

 

Shuttle XPC bag

 

---mods---

byttet systemvifte, papst 12db

byttet psu vifte, papst 19db

lagt inn støymatter på strategiske punkter

 

idle temp: 43/42

###### load temp 78/70 <---work in progress

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en følgende shuttle:

 

fb51g ( ikke den beste men fikk den av fattern) :p

Msi ti 4200

1024 mb ram

80 gb Wd hd

dvd spiller

P4 [email protected]

 

funker som som fan og er ypperlig til Lan har byttet orginal vifta til cpu og montert en (10 cm tror jeg d er. sto i en stor kopimaskin :D ) vifte oppå kjøleribba på cpu som blåser opp til den 8cm vifta som blåser ut. det går at chipset på hovedkortet blir kjølt ned av luftstrømmen som passerer den. maskinen ble 5 grader kaldere. :cool:

maskinen er overklokket både grafikk-kort og cpu og holder 40-45 ved load og 38-39 normalt. lite sus er oxo! almost perfect :thumbup:

Lenke til kommentar
kor mye måtte du gi for din shuttle, og har du hørt noe om SS5IG..er den no bra? en av de billigste shuttle'ene.. :D

Vel, har kjøpt min i deler etterhvert. Kjøpte kabinett + cpu + 512MB minne + hdd. Hadde noen eldre deler fra før, så det er vanskelig å sette en pris.

 

Har ikke vært borti SS51G før, ser at den er merket som utgått produkt hos Shuttle (ikke at det har så mye å si, prisen blir bare desto lavere). SIS brikkesett for Pentium 4 med innebygget lydkort og skjermkort - helt ok maskin. Ville ikke brukt skjermkortet til spilling, men ellers fungerer det sikkert bra.

 

Fant en liste som viser hvilke prosessorer du kan bruke i SS51G: Klikke

Mer info her: SS51G

hva er forskjellen mellom din shuttle og denne? kvalitets messig, noe spesielle fordeler?

Lenke til kommentar

Hallo

 

Jeg har følgende:

 

Shuttle SB51G

P4 2.66GHz

512MB pc 2100 ram

Ati Radeon 9700

160GB 7200RPM

200GB 7200RPM

Plextor 24X10X40A

Pinnacle TV kort

 

Jeg er veldig fornøyd med min. Med litt tweaking og good will får jeg 15 000 sist gang jeg tok 3dmark 2001 se ;)

Kjøpte den på Komplett i sommer til 2000 kroner, ukens tilbud. Dette er det beste kjøpet i mitt liv må jeg si. Den har alt jeg trenger, pluss litt til :)

Min er 100% stabil, aldri fått bluescreen, alt virker som det skal.

Har bytttet fronten til en hvit gjennomsiktig front med grønn stripe i, samme som det er i Shuttle SN41G. Men bestilte meg en ny front idag som er 100% gjennomsiktig.

 

Har planer om å modde den litt smått, har nemlig ganske varme disker :(

 

Her finns det bilder av den med den "gamle" svakt sotede fronten,

 

Og til deg Pimp'y, jeg vil heller anbefale deg å bruke en hundrings mer og kjøpe deg SB51G. Da har du bedre chipsett, bedre ytelse og stabilitet.

 

Lykke til med Shuttle (SB51G!) :D

Lenke til kommentar

EDIT: Hyperthreading er KONGE!!

 

 

Shuttle SB75G2

Pentium 3.2C (Gallatin)

1024 Corsair 3200LL 2x512

Asus 9800XT Limited Edition

2xWD Raptor 36Gig i raid 0

Creative Audigy 2

NEC 2500 DVD_RW

Shuttle Silent-X 250 Powersupply

LaCie 500Gig Extern USB 2.0/Firewire 800-400

Logitech MX900 Bluetooth Mus m /hub

 

Er kjempefornøyd, den blir varm, men ikke for mye

 

Full Load 55c CPU 46c Motherboard....

Idle 46c 40c

 

 

Jobber med forskjellige mods som skal senke tempen, har bestillt aluminiumsvifte 80mm som skal ta over jobben til Shuttles originale Sunon 80mm..

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Hallo

 

Jeg har følgende:

 

Shuttle SB51G

P4 2.66GHz

512MB pc 2100 ram

Ati Radeon 9700

160GB 7200RPM

200GB 7200RPM

Plextor 24X10X40A

Pinnacle TV kort

 

Jeg er veldig fornøyd med min. Med litt tweaking og good will får jeg 15 000 sist gang jeg tok 3dmark 2001 se ;)

Kjøpte den på Komplett i sommer til 2000 kroner, ukens tilbud. Dette er det beste kjøpet i mitt liv må jeg si. Den har alt jeg trenger, pluss litt til :)

Min er 100% stabil, aldri fått bluescreen, alt virker som det skal.

Har bytttet fronten til en hvit gjennomsiktig front med grønn stripe i, samme som det er i Shuttle SN41G. Men bestilte meg en ny front idag som er 100% gjennomsiktig.

 

Har planer om å modde den litt smått, har nemlig ganske varme disker :(

 

Her finns det bilder av den med den "gamle" svakt sotede fronten,

 

Og til deg Pimp'y, jeg vil heller anbefale deg å bruke en hundrings mer og kjøpe deg SB51G. Da har du bedre chipsett, bedre ytelse og stabilitet.

 

Lykke til med Shuttle (SB51G!) :D

ka er best av SB51G og SN41G?

Lenke til kommentar

har stydert litt på priser og valget har kommet til dette: enten SS56G eller SB61G2, noen som har noen erfaringer med disse? og har intel prossesor nå, en celeron 2,2ghz(jeg vet, de er dårlig)hehe...lurer på om jeg skal bruke den gamle cpu'en intill jeg kjøper meg en pentium eller heller kjøpe en shuttle som støtter AMD...noen råd?

Lenke til kommentar

Har en

 

SB61G2

Intel springdale G i865G

Intel P 4HT 3.0MHz

2Xtwinmos 512

Maxtor 120Gb 7200rpm

Seagate 60Gb 7200rpm

Connect3d radeon 9800pro 128mb

 

Er kjempefornøyd med maskina.

er vel som alle andre kunne sett tempen litt lavere idler på ca 40 grader

ca 45-50 grader når jeg har spilt BF en stund.

vet at mange har vært litt skeptiske til at det bare er en 200W strømforsyning men det har ikke vært noe problem det heller. har koblet til 4 usb enheter til maskinen på en gang, uten egen strøm forsyning og det funker fint det også.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Har hatt en SB75G2 i snart ett år nå og har inntil nylig vært særdeles fornøyd :love: . Det har dog oppstått et potensielt problem. CPU-viften har alltid oppført seg slik at den bråker endel ekstra ca. de første fem sekundene fra på-knappen trykkes inn (mao. ca. første fem sek. av boot-up). Idle er den, og har alltid vært, relativt stillegående.

Denne lyden har endret seg noe den senere tid og dette er grunnlaget for min bekymring :ohmy: . Lyden er nå mer ujevn i boot-up'en og oppstår også innimellom i korte "pulser" ved load. Har sjekket (åpnet) og det virker for meg som at det må være Sunon-vifta (CPU) som lager ulåtene :hrm: .

 

Mitt spørsmål er om andre eiere av SB75G2 har samme "bråket" ved boot-up eller om dette er et tegn på at vifta mi er iferd med å "ta kvelden"? :(

 

Vurderer evt. å bytte til en Papst/Sharkoon/Titan/Salman e.l., har liten lyst til å risikere brent CPU pga. ødelagt vifte...(Phoenix-biosen har ikke automatisk shut-down ved for høy temp :omg: ).

 

 

Et tilleggs-spørsmål ang. Dual Channel og RAM:

Kjenner "dual-channel"-teknologien dårlig og har nå kun en Corsair 512MB DDR-400 CMX512-3200LL installert. Denne går ifølge RightMark Memory Analyzer på 200MHz. Vil jeg kunne utnytte dual-channel systemet fullt ut (og oppnå 400MHz) ved bare å kjøpe en tilsvarende CMX512-3200LL-brikke, eller bør jeg kaste ut den jeg har og kjøpe et komplett nytt sett dual-channel brikker i en 2-pk (matchede)?

Evt. tips til gode dual-sett?

 

Noen relevante specs:

Intel P4 2,6GHz Northwood

Sunon CPU-vifte KD1208PTB1 2,6W

Corsair 512MB DDR-400 CMX512-3200LL

Hercules 9800PRO

 

Håper noen har erfaring/peiling og kan hjelpe en nervøs stakkar...

Lenke til kommentar

Vel, får vel legge ved mine erfaringer:

 

Første shuttle (som nå er solgt)

*Shuttle Sn95G5

*Amd Athlon64 3500+ (newcastle)

*oCZ Platinum 3200 E.L Rev2

*Pov 6800GT

*1xWD raptor 74 gb

*1xSeagate 120bg

 

Nåværende Shuttle:

*Shuttle Sn25P

*AMD Athlon 3500+ (newcastle)

*OCZ platinum 3200 e.L rev2

*Sapphire X850XT PE

*1xWD Raptor 74GB

*1x300GB seagate sata2

*1X300GB Maxtor 16mb cache 7200rpm- Ekstern

 

Vell den første var topp, å den jeg har nå er bare HELT rå!

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Shuttle SB61G2V3, den ser slik ut

img_-1667884370_0.jpg

 

Hardware består av følgende:

Intel Pentium 4 3.0Ghz (prescott)

Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR 1024MB

Sapphire Radeon 9800PRO 128MB

1 stk. Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

 

Jeg har vært fornøyd med begge mine 2 shuttle-maskiner (Lynet tok den første ;) )

Jeg kjører overklokket cpu og skjermkort, dette er dønn stabilt. Det som trekker ned er harddisken, jeg har aldri vært borti verre harddisker enn maxtor lager, grunnen til at jeg har maxtor er at jeg finn denne shuttelen fra mpx (fikk den pga. forsikring på den gamle maskinen som lynet tok). Aldri mer maxtor. I tillegg til de originale viftene har jeg 2 80mm vifter av typen Papst 19db, som er montert på hver sin side. De står helt fremme ved harddisk/dvd/ram og blåser luften "gjennom" kabinettet. Det blir mye støv, men jeg skal få satt filter på de om ikke lenge.

Endret av aspyr
Lenke til kommentar

Ok, da fant jeg ut av problemene med vifta. Mine bekymringer var begrunnede (se bilde). Glad jeg fikk skifta ut den der i tide puhhh. Sprukken og halvgåen - ikke rart den laget "rar" støy...

Jeg tok imidlertid feil av viftetypen, kjøpte PC'n brukt - seks måneder gammel - og forrige eier hadde åpenbart byttet ut den originale Sunon-vifta med en Ultra Silent Fan S4 fra Noiseblocker, merkelappen lurte meg - den var meget lik Sunon's. Det står også en 250W PSU i PC'n :) får se om jeg bytter 40mm-viftene i denne senere.

 

Har nå byttet ut Noiseblocker'n med en Cooler Mate 20db fra PCStyling.no som får strøm rett fra PSU og skal flytte over 45m3. Dette gjør sitt til at vifta slipper å "jages" av BIOS og den reduserte viftestøyen er dermed stabil og mindre plagsom. Dette tipset fikk jeg av PCStyling-folka som tilfeldigvis brukte en Shuttle i kassa si i butikken i Tønsberg og hadde gjort det samme med denne.

Shuttle'n lager nå meget mindre støy og jeg er foreløpig fornøyd med støynivået og tempen (46 grader idle).

 

Angående RAM'en og Dual Channel har jeg fått til svar at en brikke tilsvarende den jeg har kan kjøpes for å utnytte systemet med Dual Channel, men at "matchede" vil gi en garanti for best mulig utnyttelse. Lærte også at RAM med samme navn, fra samme produsent, kan ha forskjellige "wafere" (chip'er). Dette var nytt for meg.

Det kan dog uansett vise seg vanskelig å få tak i LL-RAM'en til Corsair, den står i Komplett sine sider, men uten "Kjøp"-knappen ved siden av....finner den ikke hos andre webshops.

 

aspyr: har en Maxtor 80GB i det gamle toweret mitt, har hatt den i nesten fire år og den fungerte greit helt til forrige uke. Tror dog den har tatt kvelden nå, måtte koble den fra for å få toweret til å boote sist, Maxtoren ville bare spinne, si klikk og bli stille, spinne, si klikk og bli stille om og om igjen. Verste er at jeg, mot bedre viten, ikke har backup av det som ligger på den.

Moralen er: husk backup!

post-153-1116579334_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Shuttle SN25P

 

Amd Athlon 64 3000+ winchester

 

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2(2-2-2-5) 400Mhz E.L.

 

PowerColor X800XL 256Mb

 

WD Raptor 36Gb 10000Rpm S-ATA

 

WD 120Gb 7200Rpm

 

er bestillt, får det iløpet av neste uke :dribble::dribble:

 

gleder meg til å prøve det :dribble:

Endret av B.H.H
Lenke til kommentar

Jeg har Socket 939 Shuttlen, med en 64 3500, og et x800pro kort. 1stk 120Gb og en stk 160GB harddisk. Meget bra, og lav støy. Denne shuttlen har en 92mm vifte, i forhold til de eldre 80mm viftene som shuttle har brukt.

 

Er MEGET fornøyd, stabil som et fjell. Mine 4 siste pcr har vært shuttler, jeg kommer nok til å fortsette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...