Gå til innhold

PC slår seg av etter 1 sek.

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg nytt kabinett - Colorcase "Air Blue" - monterte alt hardware inn i kabinettet, slår på PC'n så slår den seg av igjen etter 1 sek. Det er ikke mulig å slå den på igjen uten å koble fra strømmen i 3 sek også sette på strømmen igjen. Så trykker jeg på Power On knappen igjen, da skjer det samme... Noen som har en idé om hva det kan være som er galt? Hovedkortet fungerer utmerket! (brukte det i gamle kabinettet) Specs: Se signatur.

Det hjelper heller ikke koble fra alt av periferi utstyr og IDE/S-ATA kabler osv til det er igjen kun det nødvendigste. Men når jeg drar ut ATX pluggen i hovedkortet og starter PSU ved å kortslutte den grønne ledningen til jord så starter det opp og går som normalt. Da har jeg ikke koblet fra harddsiker, Optiske enheter (CD-ROM ect), kald katoder, vifter osv. (Det surrer og går)

Kan det være en kortslutning noe sted på HK? Skal ta av hovedkortet og sjekke bak at det ikke har forvillet seg noen skruer bak der som kan ligge å kortslutte i morgen...

Svar mottas med takk :)

Endret av XzysteRr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSU er 300W. Jeg hadde alt HW i annet kabinett før.. Da virket det fint. Nå er det bare litt mer kald katoder og sånt.. Ja jeg tror også at det er kortslutning...

Har også prøvd å koble bort alt unntatt ATX pluggen til HK.. Det skjer akkurat det samme... PSU er nok ikke for svak... Skal sjekke ordentlig for kortslutninger etterpå når jeg kommer hjem... Prøve å ta HK ut av kabinettet og koble opp og se om det starter ordentlig da... :)

Lenke til kommentar

Alt fungerte før!! Koplet ut alt unntatt HK!! (Og tok HK ut av kabinett og la det på antistatisk pose) og det var akkurat det samme! Tok ut alt av ram og koblet av alle ledninger! Til og med power-on kabelen! (startet opp ved å kortslutte power-on pinnene!) Fortsatt det samme! Så tok jeg ut CPU og startet opp! Da slo den seg ikke av! Da tankte jeg at CPU var fuck (XP2500) og prøvde med fettern min (XP2400) sin som fungerer! Tok den rett ut av hans maskin og rett på mitt HK! Det samme skjedde IGJEN!!! Dritten slo seg av etter 1 sek! Satte hans CPU tilbake i hans PC og den fungerte som normalt! Har nå kjøpt meg nytt Asus Hovedkort (Råeste Socket A)! :dribble: (Terningkast 6 her i HW.no test), kjøpte også Sapphire Radeon 9800 Pro Atlantis :dribble: (Også terningkast 6 i hw.no). Delene kommer nok på tirsdag =) :w00t: . Funker det ikke da, går jeg og henger meg!!!!!! :cry::cry::cry:

Endret av XzysteRr
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...