abene Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Dette er en uttalelse som kommer fra en Microsofts talsmann. Poenget skal være at Internet Explorer har fått mange patcher, og at Microsoft pleier å være rask ute med patcher for nyoppdagede hull. Les artikkelen her Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Vel, vi husker jo han Ali-fyren fra Irak. Han var vel talsmann/utenriksminister for Irak under krigen USA hadde/har. "Alt er under kontroll." og i mellomtida eksploderer Irakiske tankser bak ryggen hans Edit; Og som en del av oss kanskje har sett i div. nettaviser i dag så er det oppdaget en ny sårbarhet i alle NT-plattformer. Denne ble patchet først i overkant av 200 dager etter at Microsoft ble varslet :| Raske jah.. skal vel et virus som MyDoom til før de får opp øynene for at noe må patches :| Endret 11. februar 2004 av [ReXoR] Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 ' date='12/02/2004 : 00:15'] Og som en del av oss kanskje har sett i div. nettaviser i dag så er det oppdaget en ny sårbarhet i alle NT-plattformer. Denne ble patchet først i overkant av 200 dager etter at Microsoft ble varslet :| Ja det er litt forstyrrende at de ikke fikk rettet opp det tidligere. Men grunnen var at feilen lå så dypt inne i Windows at de måtte tenke over hva de måtte gjøre, før de endret på ting... Å påstå at Internet Explorer er verden mest sikre webleser er vel kanskje å skyte seg i beinet da men. Iallefall rett motivasjon for hackere osv Sikkerhet er noe som er vanskelig å ha full kontroll over, så det vil nok dukke opp flere hot fixer for IE i framtiden. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 ActiveX og VBScript, trenger jeg å si mere? Hvor mange kritiske hull er det ikke som utnytter feil i disse? Noen av hullene som blir oppdaget skyldes jo selvsagt at IE er den mest brukte, men når de implementerer ting som ActiveX så *ber* de om bråk. Samme gjelder forøvrig OE. Det skal ikke være så vanskelig lage en sikker epostleser, men når du begynner å tillate alt mulig av scripts som kjøres automatisk så er det ikke noe annet å forvente. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 går du inn i legg til fjern programmer er det ganske mange hotfixes og andre ting som retter opp i feil. Men jeg har litt tro på at ie er ganske sikkert siden alle patchene viser jo at de prøver å oppdatere så fort som mulig. Det er bare det at mange hackere konsentrerer seg om ie fordi det er den definitivt største nettleseren. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Dette synes jeg er å skyte seg i beinet ved å påstå dette.... som mange her poengterer er det jo fælt så mange sikkerhetshull som blir oppdaget der. Selv har jeg nærmest sluttet å bruke Explorer, synes rett og slett det blir for tungt å oppdatere det hver gang det er noe galt... noe som etter min mening foregår hver måned for tiden. Kanskje ikke så rart de andre internettleser-leverandørene (Opera) får flere brukere (jada, jeg bruker det selv). Og ved å påstå at dette (Explorer) er sikrest, oppfatter jeg som en uttalelse for å få folk til å bruke explorer igjen. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jepp. Selv bruker jeg Opera, men irriterer meg grenseløst over at jeg enkelte ganger må bruke internet explorer for å kunne kjøre ting som f.eks. Shockwave e.l. Java-motoren som følger med opera er heller ikke så "fantastisk" som følger med den som kommer med windows.. (men det er bare å droppe å installere java ) Lenke til kommentar
haackon Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Dette er en uttalelse som kommer fra en Microsofts talsmann. Poenget skal være at Internet Explorer har fått mange patcher, og at Microsoft pleier å være rask ute med patcher for nyoppdagede hull. Les artikkelen her Ahahahaha. Du er jammen morsom.... Jaja, stakkars dere MIcro$uckbrukere..... Dere må hele tiden vente på patcher etter nyoppdagede hull... Vi Linux-brukere slipper alt meldinger fra Micor$uck sine skrytinger om at når tinga klikker, så er CTRL+ALT+DEL blitt så bedre.... Hahahahaha, dette er så morsomt... Heil Linux Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jaja, stakkars dere MIcro$uckbrukere..... Dere må hele tiden vente på patcher etter nyoppdagede hull... Vi Linux-brukere slipper alt meldinger fra Micor$uck sine skrytinger om at når tinga klikker, så er CTRL+ALT+DEL blitt så bedre.... Hahahahaha, dette er så morsomt... Heil Linux Enda mer morsomt at du er inne på et Windows forum Lenke til kommentar
MantaRay Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Har ikke noe tro på at IE er sikrest, ikke på noen mulig måte... Skiftet til Mozilla for et par mnd siden, har ikke angret en eneste dag siden. At den er open source og gratis gjør jo ikke akkurat saken værre heller Synes funksjonaliteten i Mozilla også overgår IE, spes på popup-blokking, hastighet og browsing med "tab'er" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg skiftet til Mozilla Firefox for en stund siden. det første jeg gjorde var å uninstallere IE, og har aldri savna den siden. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg vil gå så langt å si at den eneste grunnen til å bruke/ha installert Internet Explorer er WIndows Update! Til ALT annet bruk finnes det mye bedre alternativer. Slik som Opera, Mozilla Firefox osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå