Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dlink624+ tråløs router.

Anbefalte innlegg

I en test på barbara.no står det at man kan.

På produkt spesifikasjonen for routeren på hjemmesiden til Dlink er det ikke nevnt.

Ikke det at jeg ikke stoler på testen hos barbara.no.... men noen som kan bekrefte dette for meg?

Takker på forhånd.

Edit:

Sjekk min nederste post... (post nr. 5). Så en ny Dlink router jeg heller vil kjøpe :D

Endret av eirikjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og hvis det er andre trådløse nett i nærheten kan du "ødelegge" for dem da atheros sin superG teknologi benytter seg av flere kanaler samtidig.

Hva mener du med dette? Forstår jeg deg riktig med at det IKKE må være andre tråløse nettverk i nærheten som bruker samme kanaler som deg? Altså 108mbit tråløse nettverk bruker flere kanaler samtidig for å oppnå hastigheten, og disse kanalene må være "fri" for trafikk fra andre tråløse nettverk for å oppnå full ytelse?

Fant et pc-kort her:

https://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=177&g1=3...90&l=2&lantall=

Lenke til kommentar

Hvis det er andre nettverk i nærheten vil disse ødelegge for din hastighet, og du ødelegge for deres hastighet. For å kunne sette den i SuperG modus må du benytte deg av kanal 6 som hoved, hvor den benytter seg av flere kanaler både over og under dette.

Lenke til kommentar

Hvor betydelig vil andre nettverk merke det? (kan man vente seg sinte naboer på døra....) hehe. :p

Vil du si at man er "egoistisk" hvis man bruker dette nettverket et sted naboene er tett innpå, f.eks. i en blokk?

Edit:

Jeg har lest litt rundt på nett nå, og kommet over et forum der det er noen misfornøyde brukere av denne routeren.. Den må restartes hvert 15.min..

Skal dere på barbara.no teste denne routeren, snart??? (Med 108mbit oppgradering). Håper det. Vil gjerne høre en test før jeg går til innkjøp.

Endret av eirikjo
Lenke til kommentar

Vi kommer ikke til å teste denne routeren, da vi allerede har testet den samme enheten. Men vi skal prøve å få tak i en annen versjon fra D-Link som heter DI-784. Denne har den samme 108Mbps hastigheten, men støtter både 802.11a/b/g imotsetning til 624 som støtter 802.11b/g.

Både Broadcom og Intersil/Globespan Virata kommer med nye brikkesett som øker hastigheten enda mer enn det Atheros har klart med sin SuperG iløpet av det første halvåret i år. Broadcom lover hastigheter oppmot 125 Mbps, mens Intersil/Globespan Virata lover 140 Mbps. Den reelle hastigheten ligger mellom 1/2 og 1/3 av den oppgitte hastigheten, dette gjelder alle trådløse produkter.

Lenke til kommentar

Hei. Har tidligere mailet med dlink.no om DI-624+, og tror at det kan være av interresse her:

spm fra meg:

... Ved bruk av DI-624+ og DWL-G520 skal jeg kunne kjøre 108Mbps og i det minste 54Mbps, men hva skjer med hastigheten hvis jeg bruker mitt gamle 802.11b kort i nettet. Jeg har hørt at hvertfall SMC sin 54Mbps ruter da skrur ned hele nettet til 802.11b hastighet.

svar fra dlink.no:

"Du kan IKKE kjøre på 108Mbit i europa, bruker du firmware fra USA (.com siden) risikerer du å ødelegge routeren. I europa kan du max kjøre 8X, dvs 88Mbit. Dette er en G standard, dvs ikke 802.11b, så noen B WLAN kort klarer ikke å kjøre med G derfor må man i noen tilfeller slå av 8X og i andre tilfeller tom sette TX rate ned til 11Mbit. Dette er helt avhengig av WLAN kortet.

-------------

( men nå som jeg har sittet her noen timer og hatet mitt nye dlink utstyr (624+ og G520+) skal jeg være glad jeg bare kommer meg ut på internett uten å bruke ledning... :cry: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...