Gå til innhold

Epox 8kha+ og minne

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt 8kha+ hovedkortet og amd atlon xp 1800+, jeg valgte(256MB 266MHz DDR PC2100 DIMM CL2.5)ram fra valueRAM som ikke er orginalminne. Det viser seg at maskinen ikke vil starte feilmeldingen FF lyser på h.kortet kan det være minnet ?

:?:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å fjerne rammen fra slot'en som den står i, og se om du får bootet skikkelig da (inn i bios'en skal du klare å komme)

reset cmos (det er en jumper for det på hk'et). les igjennom manualen etter svar.

noen eldre hk var veldig kresne på at ram-brikken skulle stå i slot-1...

første gang du starter maskinen med en ny cpu, så er det vanlig at den går rett inn i bios'en, for å sette opp hastigheten på cpu.

hva er FF?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-16 22:52, CIder skrev:

Hei Ludvik!

Mener å huske at dette hovedkortet kun støtter NON-ECC ram.Er du sikker på at du har det?

Mulig jeg tar feil......

Jeg har Registered ECC-ram på mitt 8KHA+ og det funker fint. Bare det at man ikke får utnyttet ECC-funksjonen

Lenke til kommentar

Kjøp bestandig Orginal minne til AMD hovedkort! Det er i allefall mitt tips! Kan gå fint med andre minner også, men husk at minne feil er en av de største feilårsakene til en ustabil PC. Verdt å legge litt ekstra penger i minne!

Lenke til kommentar

har samme hovedkortet, og dersom jeg driver og diller litt med hardwaren så får jeg ofte samme feilmeldingen, og maskina vil ikke boote videre.

Løsningen for min del har vært å resette cmos og i tillegg faktisk ta ut minnet og sette det tilbake igjen, litt sprøtt men det funker nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...