Ludvik Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Jeg har nylig kjøpt 8kha+ hovedkortet og amd atlon xp 1800+, jeg valgte(256MB 266MHz DDR PC2100 DIMM CL2.5)ram fra valueRAM som ikke er orginalminne. Det viser seg at maskinen ikke vil starte feilmeldingen FF lyser på h.kortet kan det være minnet ? :?: Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 prøv å fjerne rammen fra slot'en som den står i, og se om du får bootet skikkelig da (inn i bios'en skal du klare å komme) reset cmos (det er en jumper for det på hk'et). les igjennom manualen etter svar. noen eldre hk var veldig kresne på at ram-brikken skulle stå i slot-1... første gang du starter maskinen med en ny cpu, så er det vanlig at den går rett inn i bios'en, for å sette opp hastigheten på cpu. hva er FF? Lenke til kommentar
eivtorg Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Mitt hk viste også FF i starten, men alt funket fint. Nå viser d ikke d lenger. Aner ikke hva som har skjedd.. Har aldri visst hva d betyr.. og har heller aldri giddet å sett i manualen for å finne d ut heller. Lenke til kommentar
hurst Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 mitt viser FF hele tida etter at det har bootet. Men alt virker helt topp. (FF skal visst være feil iflg. manulaen) Lenke til kommentar
CIder Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Hei Ludvik! Mener å huske at dette hovedkortet kun støtter NON-ECC ram.Er du sikker på at du har det? Mulig jeg tar feil...... Lenke til kommentar
hurst Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Quote: On 2002-03-16 22:52, CIder skrev:Hei Ludvik!Mener å huske at dette hovedkortet kun støtter NON-ECC ram.Er du sikker på at du har det?Mulig jeg tar feil...... Jeg har Registered ECC-ram på mitt 8KHA+ og det funker fint. Bare det at man ikke får utnyttet ECC-funksjonen Lenke til kommentar
Cypres Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Kjøp bestandig Orginal minne til AMD hovedkort! Det er i allefall mitt tips! Kan gå fint med andre minner også, men husk at minne feil er en av de største feilårsakene til en ustabil PC. Verdt å legge litt ekstra penger i minne! Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 har samme hovedkortet, og dersom jeg driver og diller litt med hardwaren så får jeg ofte samme feilmeldingen, og maskina vil ikke boote videre. Løsningen for min del har vært å resette cmos og i tillegg faktisk ta ut minnet og sette det tilbake igjen, litt sprøtt men det funker nå. Lenke til kommentar
maxmekker Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 kjører epox 8kha+ med m-tec 256ddr ram,xp 1700 ingen probs der i gården.Det lyser FF på hk hele tiden(etter at den er i os) det betyr ihvertfall boot attemt. Lenke til kommentar
pegg Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 mitt hk lyser også FF hele tiden. hos en kammerat lyser det også alltid FF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå