Crack Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Ca. ikkno, med mindre du har en veldig spesiell en. Samlere betaler gjerne ekstra for spesielle eksemplarer. -KJ Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Commodore 64 begynner vel snart å bli klenodier, eller hva? ta godt vare på den du har, det kan vise seg i fremtiden at den kan være gull verdt, sålenge som den er i godt (les: topp) stand og fungerer 100% leste en artikkel for ett par år siden hvor ett svenskt selskap kjøpte opp gamle C=64 maskiner bare for å plukke dem ifra hverandre og plukke ut SID chippen, for bruk i 'pro' effektbokser til lydstudio. dette fordi SID chippene som er legendariske for sin spesielle lyd, ikke lenger var i produksjon. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 leste en artikkel for ett par år siden hvor ett svenskt selskap kjøpte opp gamle C=64 maskiner bare for å plukke dem ifra hverandre og plukke ut SID chippen, for bruk i 'pro' effektbokser til lydstudio. dette fordi SID chippene som er legendariske for sin spesielle lyd, ikke lenger var i produksjon. Sikkert de bak SidStation vil jeg tro. HardSid gjør det samme. Jeg har lyst på et slikt et kort ja. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Tja jeg hadde gitt en del hundrelapper for en fungerende maskin. Min er "død", dvs den virker.. men uten bilde. Hører lyd, men ser bare sort. Men tja.. 1000 kr+ er ikke utenkelig med et par zipsticks, noen disketter (et par hundre?) + 1541 eller nyere. C64 er også gudommelig å programmere på i disse kjedelige .net tider. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg har en av de første seriene som kom, komplett med kassettspiller og mange kassetter med TurboTeip og gode greier... Har tilogmed joysticks som virker. Kanskje man burde arrangere en runde WinterGames i helga mon tro? -KJ Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Brødboksvarianten bør ligge på ca. 200-400 med kassettspiller avhengig av stand. Den nyere C64-II ligger vanligvis litt lavere i pris da den ikke bruker samme SID. Diskettstasjon gir gjerne 300+ ekstra. Har du derimot en C64G som er den siste modellen som ble sluppet, så kan du få endel for den mot samlere. Den har samme chassis som den gamle brødboksen, men er hvit og har inmat fra C64-II. Commodore lanserte et pianokeyboard som man plasserte oppå 64'en hvor tagentene hadde gjennomføring og traff tastene under. Dette keyboardet passet ikke på nyere C64-II og folk ble grinete. Derfor lanserte de brødboksen på nytt, med nyere innhold. Solgte selv en totalrestaurert C64 av gamletypen med kassettspiller og diskettstasjon, samt originale manualer, noen disketter og joysticks for 1500,-. Vi snakker da om en C64 som hver tast var vasket på og hadde ingen form for skjolder eller skader... Du bør uansett ikke selge maskinen, begynner å bli mer og mer vrient å få tak i et helt eksemplar etterhvert, da 64'er har tendens til å brenne både CPU og SID etter endel års bruk. Dette er nesten umulig å få tak i nå i dag. Lenke til kommentar
Crack Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg fikk solgt en Brødboks-C64 med kasettspiller for litt over 1000,-. Og en helt utrolig strøken (som ny) C64 (ny modell) med kasettspiller for ca. det samme. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Husker jeg så for en liten stund tilbake noen som ønsket seg i overkant av 3000,- for en C64-II med diskettstasjon. Hirr. Men hvem vet, kanskje de fikk det for den. Lenke til kommentar
hårreheite Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Noen som vet om det fremdeles er mulig å få tak i sikring til transformatoren?? Endret 16. februar 2004 av hårreheite Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Eller en trafo ?? Har en komplett C64, av den første typen, men ingen trafo..... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 er faktisk ikke så lenge siden jeg satt å spillte på min gamle c64, morro å spille på... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Noen som vet om det fremdeles er mulig å få tak i sikring til transformatoren?? De bruker helt vanlige glass-sikringer. Fåes hos div. bensinstasjoner, el-forretninger og Biltema o.l. Bare ta med den gamle. Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 blir sikkert verdt litt i framtida, men det finnes altfor mange rundt om kring for at den skal bli helt utrolig mye verdt. Idag vil jeg anslå at du får 2-300 for den hvis du finner kjøper. Man kan jo finne de på loppemarkeder rundt omkring for en 50-lapp.. mag Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Med det samme vi er inne på dette: Hva vil en Amiga 500 være verd i dag? (Fikk tilbud om å få en som fungerer helt topp men sa nei, og den gikk på fyllinga.) Beklager avsporinga. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Er vel avhenging av hvilken stand den er i og evt. om den kommer med noe extra utstyr. Jeg så en fyr som gav bort en A500 med harddisk, skjerm etc. her om dagen. Dessverre var jeg for sent ut. Men eks. et par hundrelapper for en standard A500 med bare trafo mener jeg er rimelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå