Pimp'y Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 prøver å klokke HK'et mitt, men går inn på Bios og der er FSB og Multiplicator låst, hva gjør jeg? Er det et program jeg kan laste ned eller flashe bios eller noe lignende som løser mitt problem? Litt hjelp hadde vært flott Lenke til kommentar
Gef Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Kan du fortelle hvilke hardware du har i maskinen din? Lenke til kommentar
Pimp'y Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Kan du fortelle hvilke hardware du har i maskinen din? Noe spesielt du tenkte på? har et MSI845gl hovedkort og en intel Celeron 2,2ghz prossesor....noe annet du tenkte på? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Kan du fortelle hvilke hardware du har i maskinen din? Noe spesielt du tenkte på? har et MSI845gl hovedkort og en intel Celeron 2,2ghz prossesor....noe annet du tenkte på? Vel, på Intel CPU'er kan du ikke låse opp multiplikatoren, du kan KUN stille på FSB når du klokker. Du må ha spesial versjoner av Intel CPU'er som er kalt ES versjoner for at du skal kunne stille på multiplikator...noe som en vanlig PC bruker ikke har sjanse til å få tak i... For å stille på FSB må du ta på noe som heter User Defined, da kan du stille på FSB, står på By CPU fra før av.. Endret 11. februar 2004 av Gef Lenke til kommentar
Pimp'y Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Kan du fortelle hvilke hardware du har i maskinen din? Noe spesielt du tenkte på? har et MSI845gl hovedkort og en intel Celeron 2,2ghz prossesor....noe annet du tenkte på? Vel, på Intel CPU'er kan du ikke låse opp multiplikatoren, du kan KUN stille på FSB når du klokker. Du må ha spesial versjoner av Intel CPU'er som er kalt ES versjoner for at du skal kunne stille på multiplikator...noe som en vanlig PC bruker ikke har sjanse til å få tak i... For å stille på FSB må du ta på noe som heter User Defined, da kan du stille på FSB, står på By CPU fra før av.. kor i bios fikser jeg dette da? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Gef Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Det står i hk boka om hvor du skal stille for å øke frekvensen på CPU. Lenke til kommentar
Pimp'y Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Det står i hk boka om hvor du skal stille for å øke frekvensen på CPU. Det jeg mente var, kor fikser jeg "user defined" i bios.... har lett og finner det ikke! er det jeg som har lett dårlig, i så fall kor ligger det? eller må jeg flashe bios for å få denne muligheten? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Gå inn i BIOSEN. Så trykker du deg inn på en meny som heter Frequency/Voltage Control. Der inne skal du stille på noe som heter Spread Spectrum til Enabled. Når du har satt det til enabled, så skal du stille på CPU FSB Clock (MHz) Husk å sett AGP/PCI Clock på 66/33MHz Endret 12. februar 2004 av Gef Lenke til kommentar
Pimp'y Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Gå inn i BIOSEN. Så trykker du deg inn på en meny som heter Frequency/Voltage Control. Der inne skal du stille på noe som heter Spread Spectrum til Enabled. Når du har satt det til enabled, så skal du stille på CPU FSB Clock (MHz) Husk å sett AGP/PCI Clock på 66/33MHz takker Lenke til kommentar
Pimp'y Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 jeg har verken voltage control eller det andre...må jeg flashe bios'en for å få disse alternativene? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 jeg har en amd 2500 +. jeg overklokka den bittelitt og den nektet å starte opp. noen tips? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Øk volten litt? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 jeg har verken voltage control eller det andre...må jeg flashe bios'en for å få disse alternativene? Gå inn på www.msi.com.tw og finn linken til hovedkortet ditt, så skal jeg se på det fant ikke det du lista over her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå