Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows XP, og medfølgende MSN messenger problem!

Anbefalte innlegg

Hei! Det følger med en gammel versjon av msn messenger på windows xp! Den går f... meg ikke ann og fjerne, og hver gang jeg kobler opp isdnlinja mi! logger den gamle msn messengeren som følger med windows XP seg PÅ!! UTEN at ikonet for MSN messenger kommer fram nede i venstre hjørnet! Og slapp av, jeg har allerede tatt vekk haken slik at alle skjulte ikoner kommer frem! Hvordan slettet jeg gammel msn messenger som følger med windows xP?? hel....`s drittgamle msn! :) hjelp meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikk på start -> kjør (WIN+R) og skriv inn følgende:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Denne kommandoen vil fjerne Windows Messenger.

Den som gidder å lete, den finner.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

1. MSN messenger og Windows messenger er to forskjellige ting selv om de er komaptible

2. Begge disse kan slåes av ved å gå inn i innstillingsmenyen på selve programmet. Du kan også velge om den vil logge seg på automatisk ved oppkobling eller ikke.

3. Jeg er enig i at windows messenger er noe herk og særlig det at microsoft ikke fjerner den fra windows-pakka og lar oss innstallere den etter behov, og at de ikke frigit protokollen slik at man kan bruke det sammen med f.eks yahoo messenger, AOL messenger osv.

Lenke til kommentar
1. MSN messenger og Windows messenger er to forskjellige ting selv om de er komaptible

2. Begge disse kan slåes av ved å gå inn i innstillingsmenyen på selve programmet. Du kan også velge om den vil logge seg på automatisk ved oppkobling eller ikke.

3. Jeg er enig i at windows messenger er noe herk og særlig det at microsoft ikke fjerner den fra windows-pakka og lar oss innstallere den etter behov, og at de ikke frigit protokollen slik at man kan bruke det sammen med f.eks yahoo messenger, AOL messenger osv.

Det er fordi det vil "ødelegge" M$ sin strategi. Og siden de satser på mest mulig kontroll og verner over sine programmer etc. er det ikke mye vi kan gjøre, de har fortsatt for mye monopol.

Lenke til kommentar
Det er fordi det vil "ødelegge" M$ sin strategi. Og siden de satser på mest mulig kontroll og verner over sine programmer etc. er det ikke mye vi kan gjøre, de har fortsatt for mye monopol.

Jepp, jeg er klar over årsaken og det irriterer meg faktisk en smule at de fleste tyr til MSN/Windows messenger slik at jeg også må gjøre det. Dermed setter de jo bånd på seg selv og ødelegger for konkurrerende messengere. Jeg skulle også ønske at alle konkurrentene hacket messenger-protokollen til M$ slik at alle kunne ha kontakt med alle uansett hvilken messenger man ønsker å velge. Konkurrentene må gjerne også saksøke M$ for å hindre fri konkurranse..

Men å håpe på en ideell verden er nok å håpe alt for høyt .... :roll: Får vel håpe den blir bedre enn nå i det minste ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...