CFD Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Jeg tenkte på og montere i en bordvifte i datan. En sånn som står på bord og snur seg fra side tl side Jeg lurte på om det er noen her som har gjort det. Jeg TROR at den blir styrt med en triac (belysningsdimmer) , men jeg er ikke sikker. På den laveste innstilingen så bråker den vi har hjemme nesten ingenting og dytter haugevis med luft , så dette burde bli optimalt. Så hvis jeg kobler denne til 230V fra psu (Før den blir transformert ned til 12V 7V osv) Ville dette gått bra eller er jeg helt på vilspor? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Joda, det går helt fint det. Bare du finner ut en måte og feste viften på og alt det der, så kan du greit lodde deg inn i strømforsyningen hvis du vet hva du holder på med. Garantien ryker jo, men pytt pytt. Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Visste ikke at verken microATX, BabyAT, ATX, eller AT hadde DC 7V..... ATX har: DC+12V(Gul) DC+5V(Rød) DC+3,3V(Orange) DC-5V(Hvit) DC-12(Blå) AT har: DC+12V(Gul) DC+5V(Rød) DC-5V(Orange) DC-12V(Blå) Husk at Svart er alltid jord/kapp(-). Lenke til kommentar
CFD Skrevet 16. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2002 Leser du om litt , eller måler med et multimeter så får du 7V hvis du måler de 2 ytterpunktene av kontakten. Husker ikek hva de heter nå , men det blir 7V. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Kobler du vifta mellom 12V og 5V får du 7 volt over vifta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå