thoering Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) *slettet* Endret 12. februar 2004 av thoering Lenke til kommentar
Bjoern- Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Les hva mannen skriver da: 1 han HAR harddisker som funker, og har hatt windows inne på den før. 2 Du trenger ikke Windows XP 64 bit for å kunne ha en 64 Bit prosessor. 3 Han har IDE-Harddisker, vil jeg anta. Hvis han har S-ATA VEIT han hvordan han skal installere XP på dem, siden han da som sagt, har hatt det inne før. Jeg hadde noe av samma skiten Jeg Kjører Athon64 3200+ og har Windows XP pro 32bit. Det jeg hadde problemer med var rammen, som Ikke ville kjøre på By spd, DDR400 med CL 2.0 settings.. Men på ddr 333 og CL. 2.0 funker det helt fint.. Selv om jeg sikkert får en ytelsessenkning på grunn av asynkron ram-fsb fart. Om noen har en ide om hva som kan være galt, uten å mase om "Har du S-ata harddisker" eller "du må ha Windows 64bit" osv.. så ville det vært fint om de skreiv noe for å få orden på sakene. Kjipt når folk gjentar svar, som allerede har blitt vist ikke nytter/passer. Måtte bare si det. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Takk bjoern.. For å gjøre det klart: Jeg har IDE; hadde jeg hatt S-ata hadde jeg nevnt det (Og i alle fall visst hvordan det skulle installeres) Jeg har windows XP 32-bit, og jeg er sikker på at det er kompatibelt med min sammensetning, i og med at en kamerat har *nesten* samma skiten.. Meldingen jeg får er når jeg skal velge disk å installere XP på, så velger jeg D (delete Partition) og så C (Create Partition) jeg lager deretter en partisjon på 10-15gb som jeg prøver å installere XP på, men da får jeg meldingen "Your partition is not compatible with windows xp" eller noe i den duren.. Jeg har prøvd dette på flere disker, også disker som ikke har partisjoner! Av en eller annen merkelig grunn har jeg problemer med å tro at dette er RAM'ET sin skyld! Er det ingen som har noen (fungerende) gode ideer ? EDIT: Jeg får aldri muligheten til å formatere noen av diskene i det hele tatt!! Endret 12. februar 2004 av Lapette Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Wehey, fikk det til!! NICE NICE NICE!! Takk for all hjelp:D Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Skulle likt å vite hvordan du fikk det til, og hva som egentlig var galt.. bare sånn for å dempe nysgjerrigheten min litt Lenke til kommentar
Errae Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Hvor stor partisjon prøver du å installere på? Mener WinXP ikke takler partisjoner på over 137GB uten en liten fiks. Må i møte; lykke til... du må ha SP1 for å kjøre meir enn 137gb, men viss den ikke er installert så funker det fint uansett. det er bare at XP ikke finner meir enn 137 GB Lenke til kommentar
Errae Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Wehey, fikk det til!! NICE NICE NICE!! Takk for all hjelp:D kunne du forklare ? har en pc på jobb som sliter med samme feilen... Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Hvis du har flere harddisker, koble ut alle disker bortsett fra den du skal ha OS på, det var dette som fikset min feil.. Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Datamaskiner slutter aldri å forundre meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå