Zeus Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Jeg har nettop kjøpt meg et TerraTec Tv-kort. Antenne ingangen og Compositen funker helt fint, men s-hvs'n blir svart hvit. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
esk Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Det kan være at svhs'en er stilt til å ta imot ntsc i stedet for pal, pass også på at du bruker riktig pal. Mener det er pal-n i norge (det skader ikke å prøve seg frem på pal-versjonene) Lenke til kommentar
Zeus Skrevet 16. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2002 Hvor kan jeg skifte mellom pal og ntsc da? Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Man stiller inn det i avansert på egenskaper for skjerm... Men det kan også være at tv'en din ikke støtter s-video. Hvordan har du koblet s-video kabelen til tv'en? Hvis du bruker en scart-adapter; har du skjekka at tv'en din støtter s-video igjennom scart? Hvis ikke blir det svart/hvitt Lenke til kommentar
vandrewal Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Last ned TVTools fra http://www.tvtool.de/ , og prøv deg litt fram med innstillingene der. Jeg hadde også svart-hvitt bilde på TV'n, helt til jeg satte Output til VHS og gjorde om fra PAL til NTSC, altså helt motasatt av hvordan jeg trodde det var. Om du bruker S-VHS-kabel hele veien til TV'n burde du kunne la output stå på S-VHS, men kobler du kabelen inn på en SCART-overgang før bør du sette om output til VHS i stedet. Bare vær sikker på at tv-chipen kan sende VHS-signaler først. Mer om dette her: http://www.tvtool.de/english/cablefaq_e.htm Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 jævli trøtt men litt mer happy.. ok svhs ut fra mitt kort men vhs in på scart kontakten på tv... tvtool fixer dette? Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Kan ikke tro det, men han over får svare for det... Sender du ut s-video signal igjennom en s-video kable, er bildet delt opp i krominans og luminans. Hvis ikke tv'en forstår dette signalet er den fucked. Uansett, hvis tvtool fikser dette, blir ikke kvaliteten på bildet s-video, men bare vanlig composite signal. Det som sikkert er fint med tvtool da (uten at jeg har brukt det) er at man kan kjøre composite signaler ut av en s-video kontakt og med s-video kable... Dette er jeg absolutt IKKE sikker på, men det er etter det jeg kan forstå den eneste grunnen til å bruke tvtools. Uansett, hvis tv'en ikke støtter s-video, får du heller ikke s-video kvalitet på tv'en... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå