Gå til innhold

Svart Hvit på TV inn

Zeus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man stiller inn det i avansert på egenskaper for skjerm... Men det kan også være at tv'en din ikke støtter s-video. Hvordan har du koblet s-video kabelen til tv'en? Hvis du bruker en scart-adapter; har du skjekka at tv'en din støtter s-video igjennom scart? Hvis ikke blir det svart/hvitt

Lenke til kommentar

Last ned TVTools fra http://www.tvtool.de/ , og prøv deg litt fram med innstillingene der. Jeg hadde også svart-hvitt bilde på TV'n, helt til jeg satte Output til VHS og gjorde om fra PAL til NTSC, altså helt motasatt av hvordan jeg trodde det var.

Om du bruker S-VHS-kabel hele veien til TV'n burde du kunne la output stå på S-VHS, men kobler du kabelen inn på en SCART-overgang før bør du sette om output til VHS i stedet. Bare vær sikker på at tv-chipen kan sende VHS-signaler først.

Mer om dette her:

http://www.tvtool.de/english/cablefaq_e.htm

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan ikke tro det, men han over får svare for det... Sender du ut s-video signal igjennom en s-video kable, er bildet delt opp i krominans og luminans. Hvis ikke tv'en forstår dette signalet er den fucked. Uansett, hvis tvtool fikser dette, blir ikke kvaliteten på bildet s-video, men bare vanlig composite signal. Det som sikkert er fint med tvtool da (uten at jeg har brukt det) er at man kan kjøre composite signaler ut av en s-video kontakt og med s-video kable... Dette er jeg absolutt IKKE sikker på, men det er etter det jeg kan forstå den eneste grunnen til å bruke tvtools. Uansett, hvis tv'en ikke støtter s-video, får du heller ikke s-video kvalitet på tv'en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...