Eide Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Er det noen som har / vet om progr. som kan utføre såkalt morphing, tror det er det det kalles. Har nettop blitt pappa igjen .Planen er at jeg skal ta bilder eller video av podens fjes over lengre tid mnd. år.for så og legge de slik at man gradvis ser forandringen Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Bruk WinMorph; http://www.debugmode.com/winmorph/ Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Hei, Kan anbefale MorphMan 4.0 fra Stoik.com. Gratis demoversion og koster 39$ online. Viste ikke om WinMorph før nu - men dette program ser veldig interessant ut også. Jeg lagte en oppvekst/generations morph i 1994 av svoger og svigerinnnens førstefødte. Ble laget i forløberen til MorphMan (programmet ble købt opp av Stoik) og programmet kostet dengang i 1994 ca. 1800,- kr. Morphen i avi-format kan du laste ned her (zipped ca. 7 MB) http://home.no/kimmer/mikkels_morph.zip Denne morph ble omtalt i en artikkel om Morphing i et dansk computerblad i 1995. Jeg måtte reducere størelsen noget i forhold til originalen, da den skulle legges på CD'en der fulgte med PC bladet. (har desverre ikke origanalen lengere). Jo da - jeg var stolt som f*** :-) En liten beskrivelse av morphen: Intro er lagt i 3D Studio v2.0 (DOS) Dernest er det Mikkel 6 uker gammel > 3 mdr (dåbskjole) > 1 år > 2år > 3år - dernest følger generationsmorphen - Mikkel 4 år - Pap'n sin > bedstefar > Oldefar > tilbake til Mikkel 4 år Bilderne har jeg selv fotografert og scanned inn og klippet til så ansigtet er plasert nogenlunde samme plass (i midten) og samme fysiske størelse. Jeg lagret morpherne i enkeltbilder (nummerert tga-format) og hentet de inn i Premiere 3.0 for at legge musikk på. Brukte enormt med tid på selve morphene (jo flere punkter - jo bedre) - men endda mere tid på at få morhen til at passe til musikken - måtte gøre om lengden på morphene mange ganger før de 'passet' til musikken (slide-guitar). Nogen vil kanske mene jeg sku ha tatt bort bakgrunden på bilderne - men jeg synes nu det gir en vis effekt det. På den tiden (i 1994) var der ikke mange der drev med morphing og vel bare på proff plan. Jeg fik ideen, da jeg så en Michael Jackson musikkvideo (hvor der er nogen personer der dreier rundt og skifter ansigter hele tiden). Dette var også før Internett kom frem - så jeg slet jevligt med å finne nogen plass hvor de solgte morphing prgrammer til PC (var lett å få tag i til MAC). Fant dog tilsidst en butikk der gad og bestille programmet hjem fra USA. Jeg har aldrig fortrudt jeg købte det program og har brukt morphing i mange sammenhænge siden da. Håber dette kan gi lidt inspiration til folk der vil 'rodde' med morphing. Edit: Jeg tar gerne imot kommentarer til morphen :-) Mvh Kimmer Endret 16. februar 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
Kick150 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Meeeeget bra! AA+. Tror ikke jeg hadde orket alt det arbeidet som du beskrev, gitt. Stå på!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå