notarget Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Verbatim er vel ganske bra? Holder seg lenge har jeg hørt. Den dårlige må vel være SmartBuy? Billig med dårlig Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Jeg har brukt masse forskjellige merker. De siste 2-300 platene jeg har kjøpt, har vært billige noname-plater, og de har fungert perfekt også. Jeg har for øvrig en Plextor-brenner, og har egentlig aldri merket noen forskjell på CD-platene. Ikke enda nei.... bare vent et par år så finner du det vel ut Et par år til? Nå har ikke jeg gjennomfort noen ekstensiv test på holdbarhet på plater, men Plextoren min er noen år nå, og har jaggu fått "kjørt seg" litt. Men fremdeles har jeg altså ikke opplevd kvalitetsproblemer. Så min tese er at den enorme kvalitetsforskjellen er en myte. Selvsagt, en viss forskjell er det sikkert, og dyrere plater er sikkert i gjennomsnitt bedre enn de billige, men min erfaring er altså at billige plater - til og med noname-plater - som regel duger. Ikke ett par år før cd-brenneren din ikke klarer å brenne, men ett par år før no-name-platene er ulesbare. Feilbrenning skjer jo ikke nå til dags, så at man ikek får feilbrenning sier lite om kvalitet til platene (untatt at de er over 100% pur søppel). Lenge siden sist forresten AtW Endret 14. februar 2004 av ATWindsor Lenke til kommentar
Lond Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Så dere synes jeg burde satse på MMORE-plater? Vil ha plater som varer en stund, ja. Prisen har ikke så mye å si, det er kvaliteten som teller. Har dårlig erfaring med Verbatim-plater. Brenneren min er ikke så gla i de, tror jeg. Har en ASUS CRW 5224A 52x/24x52x Endret 16. februar 2004 av Lond Lenke til kommentar
Mato Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Du kan ikke få alt Minst feilbrenninger: Taiyo Yuden Varer lengst: Taiyo Yuden Men prisen er jo da litt høyere. Styr unna disse merkene: Memorex Smartbuy Noname noname printbar imation Disse er greie nok: Samsung Plextor sony TDK MMORE Verbatim Memorex er jo briliant plater da .. kjøpte noen plater på RIMI en gang .. kunne ikke brenne noe på noen av dem .. pløude gjennom 25 på ca 30 min og dro ned på rimi og sa jeg skulle ha mine 30 kr til bake .. di fjerna platene fra butikken .. har en memorex fortymax EDIT:POST 100 Endret 16. februar 2004 av FtZ- Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg har brukt masse forskjellige merker. De siste 2-300 platene jeg har kjøpt, har vært billige noname-plater, og de har fungert perfekt også. Jeg har for øvrig en Plextor-brenner, og har egentlig aldri merket noen forskjell på CD-platene. Ikke enda nei.... bare vent et par år så finner du det vel ut Et par år til? Nå har ikke jeg gjennomfort noen ekstensiv test på holdbarhet på plater, men Plextoren min er noen år nå, og har jaggu fått "kjørt seg" litt. Men fremdeles har jeg altså ikke opplevd kvalitetsproblemer. Så min tese er at den enorme kvalitetsforskjellen er en myte. Selvsagt, en viss forskjell er det sikkert, og dyrere plater er sikkert i gjennomsnitt bedre enn de billige, men min erfaring er altså at billige plater - til og med noname-plater - som regel duger. Ikke ett par år før cd-brenneren din ikke klarer å brenne, men ett par år før no-name-platene er ulesbare. Feilbrenning skjer jo ikke nå til dags, så at man ikek får feilbrenning sier lite om kvalitet til platene (untatt at de er over 100% pur søppel). Lenge siden sist forresten AtW Er klar over det, men som sagt så har jeg ikke merket noe særlig til plater som svikter heller. Men så blir de ofte bare liggende urørte i mappene sine også; jeg har som sagt intet empirisk grunnlag for å uttale meg, bare en tese. Lenge siden sist ja. Håper det står bra til. Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) hva pokker er grunn til denne stive prisen på multicom Taijo Yuden CDR hvit 100pk spindel Printbare plater for blekkskriver o.l. 659.00 hva med å gi oss vanlige taijo yuden plater til grei pris??? Endret 17. februar 2004 av Bro2 Lenke til kommentar
jokki Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg tar det billigste jeg kommer over Tror aldri jeg har hatt en eneste feilbrenning i min lange karriere som intensivbrenner. hvis du vil lese tester av diverse cd-r(w) plater ta en titt på forumet til cdfreaks.com de fleste der har en syk kunnskap om cd-media. Lenke til kommentar
whom Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 OC-freak jeg har sett litt på platene på multicom, sinsykt billige... Du som vet alt com cd plater. hvordan er kvaliteten? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Deuz: tenker du på Memorex platene? 48x platene er sannsynligvis Prodisc eller CMC - begge variereer MYE mellom hver produksjons-serie så man vet aldri om de er ok eller dårlige. 52x er Prodisc eller Moser Baer India og etter mine erfaringer relativt jevn kvalitet- helt greie men ikke topp. Bro2: Kjøp plextor plater hos Multicom - disse er også Taiyo Yuden og mye rimeligere. Etter mine erfaringer så er Taiyo Yuden det ypperste man kan få kjøpt. Lenke til kommentar
Brack Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg betalte 140 kr for 50 Verbatim plater på spindel på Lefhdal Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Hvem produserer Samsung CD-R platene? Er de også TY, som de Samsung DVD+R? Jeg skal bestile Samsung DVD+R fra PS-Data (TY) og tenkte å kjøpe også CD-R der, de har Plextor men den Samsung 100 stk. pakke er nesten 100 Kr. billigere. Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg betalte 140 kr for 50 Verbatim plater på spindel på Lefhdal OMG. hvor?? når?? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Thorz: De er PLASMON og varierer i kvalitet. Har noen (100pk 48x) som suger bigtime i alle brennere, men har også noen (100pk 48x printable) som er ganske bra - omtrent på linje med MMORE. Bro2: Lefdal Elektromarked har dem - sist så jeg dem til 149 for 50stk. En helt kurant pris for disse platene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå