Anterialis Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hva kan jeg gjøre enklere? Bruker altfor mye (syns jeg) include scripts. Jeg styrer farger å sånn i css, men jeg vil også styre table oppsett i css. Hvordan gjør jeg det? Hakke helt skjønt det med <div> På forhånd takk! PS! Det er ikke meningen at det skal være en kjempe seriøs og mega bra side, men bare et sted for meg å lære meg ting å leke litt Nei, holdt ikke på å glemme å skrive inn url til sia :s Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 ville flyttet "engelsk/norsk" valget til midten av siden og derfra ville jeg linket direkte til forsiden.. ellers fikk jeg ikke helt med meg hva du spurte etter Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Nei bare lurte litt sånn generelt på hvordan man styrer tables og sånnt i css. Før gjorde jeg dette ved å sette #div (eller noe) i css og <div id="noeher"> i html. Husker ikke helt hvordan jeg gjør det i dag... Da setter jeg engelsk- norsk valget i midten Noe å si på utseendet? Veldig enkelt hehe.. passer best for 1280*... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 [...] passer best for 1280*... Det er en uting. Tilpass det 800x600 så er du sikker. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Noe å si på utseendet? Veldig enkelt hehe.. passer best for 1280*... utseende ja. > du kan ikke basere deg på noe så høyt som 1280 bare 10% som bruker det http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp > vil anbelfale mindre tekststørrelse. og i det store og det hele tilpasse siden til et mindre format er lettere å få oversikt da.. får ikke oversikt og synes at alt blir litt rotete. ser heller ikke helt systemet på siden, du bør ha noen lunde samme oppsett på hele hjemmesiden.. ikke forandre fra side til side Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 forandrer jeg sidene etter hvert? takk for at du sier sånnt for det ser jeg ikke selv :S men hvor gjør jeg det? Jeg sitter på 1024 og det funker fett, eneste er at da får jeg ikke med meg den andre linja med den bakrunns textken. Hos meg står det kun "andre" men det gjør ingen ting syns jeg. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 forandrer jeg sidene etter hvert? takk for at du sier sånnt for det ser jeg ikke selv :S men hvor gjør jeg det? tenker på index siden i forhold til "diverse" er fint oppsett på "diverse" men synes det er rotete på forsiden. ville brukt samme oppsett op index siden som på "diverse". det du også kan gjøre er å ramme inn eller skille de forskjellige tekstene fra hverandre. så blir det litt mer oversiktlig. bare noen tanker Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Oppsettet ser ok ut, men er enig i at hovedsiden ser svært rotete ut. I tillegg ville jeg forandret på den første index-siden (http://home.no.net/nanbjor2/index.php) så det var lettere å velge engelsk og norsk. Ville personlig valgt tekstlinker som alternativ til glorete knapper. Gjør skriftstørrelsen mindre (12-13px) og tilpass table-oppsettet til 800x600 og oppover. Dvs. ikke bredere enn 750 pixler for at det skal se ålreit ut hos de aller, aller fleste. Prøv TopStyle for hjelp til CSS, det er veldig tidsbesparende! Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Da jeg fikk se den første siden trodde jeg det ville være litt klasse over designet, men videre var jeg ikke mer imponert. Men stå på! Ingen er født dritflinke i design, og alle kommer seg hele tiden! Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Takk for alle tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå