laukis Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Får feilmeldingen "Cannot lock current drive" når jeg kjører chkdsk /f Har prøvd å lukke diverse prosesser samt kjørt chkdsk i safe mode... chkdsk uten parameter fungerer, men finner feil som den ikke klarer å fikse. Noen som har tips så jeg slipper å formatere? (OP: WinXP (ntfs) ) Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 c:\>chkdsk /f c:Filsystemtypen er NTFS. Kan ikke låse gjeldende stasjon. Chkdsk kan ikke kjøres fordi volumet er i bruk av en annen prosess. Vil du at dette volumet skal kontrolleres neste gang systemet startes på nytt? (J/N) Trykk J (evt. Y da), reboot og chkdsk kjøres under oppstarten. Lenke til kommentar
laukis Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Takk for svar har gjort det, men fikk samme feil da jeg kjørte chkdsk etterpå... Antok derfor at den kjørte chkdsk uten /f ved reboot. Men kanskje chkdsk ikke klarer rette feilen? Systemet mitt går tidvis tregt og henger..... Minner litt om symptomene fra en tidligere feil jeg hadde. Disken røk da etter en stund og jeg fikk ny på garantien (sa de ihvertfall ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå