Gå til innhold

Minne til asus a7n8x e deluxe

Alex007

Anbefalte innlegg

Heisann folkens..

Jeg har anskaffet meg ett asus a7n8x e deluxe hovedkort, men lurer litt på hvilket mine jeg bør gå for..

vil ha minimum 512 mb ddr

minimum pc3200

og rundt 1000 kr (helst ikke mye over)

Og ja seff har jeg tenkt å klokke litt..

håper noen deler erfaringer med meg her og kommer med gode eksempel, legg gjerne ved link til produktet

takker for oppmerksomheten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får kjøpt dual pack fra TwinMos for 1400 kr, det har jeg med mitt A7n8x-e deluxe, fungerer utmerket. Eller så kan du kjøpe en veldig god 512 MB brikke for 1000 kr, hvis det er det du vil, f.eks Twinmos Twister (Lave timings, bra for AMD). Eller to 256 MB da selvfølgelig..

Lenke til kommentar

Ikke for å si noe stygt om Twinmos, men med tanke på framtidige oppgraderinger og skrekkhistorier om kompatibilitetsproblemer på f.eks. Athlon 64 hovedkort, tror jeg at jeg ville satset på Corsair eller lignende.

Forhåpentligvis er jo disse kompatiblitetsproblemene noe som blir fikset på neste generasjons hovedkort, men dog...

Lenke til kommentar

Jeg kjører for tiden 2x512 TwinMOS pc3200 m/winbond på mitt system, som består av blant annet asus a7n8x dlx - etter innstalasjon av nytt skjermkort(radeon 9800 pro) opplevde jeg mye ustabilitet, og relaterte dette etterhvert til minnet, jeg måtte kjøre ned hastigheten på minnet for å oppnå stabilitet. Så jeg er bare mellomfornøyd med mine twinmos brikker. De funker, men du bør være våken på biosinnstillinger... Jeg skal prøve å kjøre opp fsb for hele systemet og se om ram brikkene holder seg stabile, virker som asynkron kjøring + a7n8x + radeon 9800 pro = trøbbel....

Men de funket som snus på det forrige skjermkortet(ti4400) - så twinmos er da ikke bare dårlige heller :) Nå er vel a7n8x et litt kresent kort når det kommer til minne har jeg inntrykk av..... du bør vel sørge for å velge noe som står på kompabilitetslisten på asus sine sider....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...