Gå til innhold

Kompilator til teksteditor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lastet ned den, men finner ikkje ut av det. På skulen brker jegh Linux å emacs, det er veldig enkelt. Har prøvd å installere Fedora Linux hjemme men den ber bare om reboot når jeg installere det.

*ImportError: cannot import BEATANAG* <---- det kommer.

Endret litt innhold nå, men er det noen som vet?

Lenke til kommentar

Hvis det er emacs du liker så kan du kjøre det på windows også!

http://www.google.com/search?q=%22emacs+for+windows%22 :thumbup:

Jeg har ikke testet det selv, så om det er møkk eller ikke må du nesten bare sjekke.

"kompilator til programmering" <- hvis du har kommet i riktig thread(Java) så er det vel sun's kompilere som gjelder. Ellers finnes det jo noen "native java" kompilere, men de fleste av dem suger ganske hardt! uansett.. hvorfor ødelegge OS-portabiliteten ved å kjøre en native kompiler? sun sun sun!

Hvis du vil kjøre en annen editor for java programmeringa vil jeg anbefale den nye JCreator'en fra XINOX software(www.jcreator.com). Den er ganske fin! Ellers så har du jo alltids gode gamle deilige UltraEdit :p

Når det gjelder Fedora problemet ditt fant jeg noe i redhat's bug-forum:

http://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=76204

Men det så ikke så alt for hjelpsomt ut. Som siste innlegg der sier:

"This error is definately a problem reading the data from the CD.

You may want to consider trying to do a NFS, FTP or HTTP install from another

machine if you continue to have this problem with the CD media."

Det er vel noe å prøve.

Mvh Eivind

Endret av EivindM
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

jeg bruker Netbeans som også finnes i en Linux versjon. den kan man laste ned fra sun sine sider

det er en cobundle (både jdk og ide i ett) - da slipper man å sette classepaths etc. om man sliter med det. i Netbeans så holdes det også styr på mulige metoder som man kan kjøre på det aktuelle objektet. Veldig greit!

:thumbs:

x

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Ant som fungerer vha. en XML fil der du har spesifisert hva som skal gjøres, og startes via kommandolinje.

E.g. Ant compile

Ant dist

Der har du muligheten til å automatisere alt fra kompilering til Jar'ing og enkel flytting av filer.

Det kan ta litt tid å sette seg inn i, men det gjør deg uavhengig av verktøy, enkel tutorial på websidene.

-Stig,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...