Gå til innhold

Tjenester koster ekstra.

kag

Anbefalte innlegg

Knurr. Var nettopp å klipte meg. 298NOK sa de til meg på telefonen. Så jeg gikk ned jeg, og satte meg i frisørstolen klokken syv for å bli klipt. Et lite stykke ut i klippingen fant frisøren ut at hun skulle vaske resten av håret før hun fortsatte. Fett tenkte jeg, og ble med henne bort til vasken. Hun vasket og vasket, og jeg satte egentlig bare å koste meg. Men etter en liten stund spurte hun meg om jeg ville ha en mild kur eller om jeg ville ha balsam i håret. Jeg visste ikke hva jeg skulle si, så jeg spurte henne om hva forskjellen var. Hun begynte å legge ut om kuren, så jeg sa ja. (Merk, prisen ble det aldri sagt noe om. Eller at kuren kostet noe)

For etter vi hadde fortsatt klippingen, og blitt ferdig med et bra resultat som jeg var fornøyd med, kom vi til betalingen.

368NOK!!

Jeg stusset litt og spurte henne derfor om prisen som ble oppgitt per telefon noen timer i forkant, ikke stemte. Men det gjorde den. Det var kuren under vaskingen som gjorde til prisøkningen. Jeg tenkte "bah!" Men rakk ikke å tenke så mye mer over det.

På veien hjem tenkte jeg "nei, ****** heller". De har plikt til å varsle om at tjenestene koster ekstra. Og jeg innså at jeg kunne ha nektet dem ned i støvlene hvis jeg bare hadde rukket å tenkt meg om noen ganger mens jeg var der.

Noen andre som har reagert på det samme når de har vært til frisøren, at frisøren ikke har oppgitt at enkelte tjenester kommer til å koste deg ekstra? Mulig hun tok det for gitt at jeg visste det. Men pokker heller. Jeg er bare til frisøren en gang i kvartalet. Og det bare nå i det siste. Før jeg reiste til utlandet hadde jeg min egen frisør som gjorde alt sånn for meg i privaten. Jeg ante jo fred og ingen fare.

(... knurr ...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte for å være helt ærlig litt koffert jeg også når jeg skrev det.

Men antok at folk ville tolke det korrekt ut ifra med settingen. :whistle:

Det er nok like mye en prinsipp sak, som det er "bare" 70NOK det er snakk om. Jeg føler like lite for å ikke få prisene oppgitt, som jeg gjør om det å bare kaste en femtilapp fra meg tilfeldig på gaten. :angry:

Lenke til kommentar

Det er vel slik det engang er. Selv ville jeg følt meg litt råtten hvis jeg gjorde slikt med vilje for å få en kunde til å betale mere.. Men jeg hadde jeg vært kunden så hadde jeg nok spurt hvor mye hårkuren kostet. Jeg er en sånn typisk "gniten sur kunde" som alle synes er kjip fordi jeg spør om slikt :p

Lenke til kommentar

Klippet meg her om dagen! Da jeg var ferdigklipt så spurte frisøren meg om jeg ville ha litt voks/gele (vet da ****** hva det var) i håret. jeg svarte ja hvorfor ikke og ble da stilig syntes jeg. Så skulle jeg betale og så en liten merkostnad på 10 kr for "annet hårprodukt". 10 kr for en liten dæasj voks/gele ett eller annet i håret var mye. :p:p

Lenke til kommentar
Tenkte for å være helt ærlig litt koffert jeg også når jeg skrev det.

Men antok at folk ville tolke det korrekt ut ifra med settingen. :whistle:

Det er nok like mye en prinsipp sak, som det er "bare" 70NOK det er snakk om. Jeg føler like lite for å ikke få prisene oppgitt, som jeg gjør om det å bare kaste en femtilapp fra meg tilfeldig på gaten. :angry:

da dusjer jeg heller hjem og bruker balsammen til hu mor, koster ingenting :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...