Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Fra 1. Mars av i år er VHS-formatet offentlig dødt. Noen som deler min sorg, eller er de fleste her pro-dvd anti-vhs? Jeg elsker formatet og synes det er meget trist at det forsvinner. Synes dere det er bra, eller ville dere foretrekket å latt det bli på markedet? Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg liker formatet, men ser ikke noe poeng i å fortsette med å gi ut nye filmer på VHS, de fleste betaler jo bare en hundrings ekstra og får en DVD uansett. Hvem vil vel takke nei til krystallklart bilde, god lyd og mye ekstramateriale?¨ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg liker formatet, men ser ikke noe poeng i å fortsette med å gi ut nye filmer på VHS, de fleste betaler jo bare en hundrings ekstra og får en DVD uansett.Hvem vil vel takke nei til krystallklart bilde, god lyd og mye ekstramateriale?¨ De som ikke har dvdspiller? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Jeg liker formatet, men ser ikke noe poeng i å fortsette med å gi ut nye filmer på VHS, de fleste betaler jo bare en hundrings ekstra og får en DVD uansett.Hvem vil vel takke nei til krystallklart bilde, god lyd og mye ekstramateriale?¨ Hvor kjøper du DVD'ene dine? EDIT: BTW, BetaMAX var bedre enn VHS på ALLE måter. Endret 11. februar 2004 av olsen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 jeg har aldrig vert fan av VHS, de er greie til å ta opp ting på tv, men der slutter morroa, jeg har nå noen vhs filmer som snart er 20 år gamle. (fra før jeg ble født) og de er mekti slitende nå... Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 100 kroner mer for en DVD? De fleste DVD'er som ikke er helt nye koster 99. Dvs at VHS'en koster -1,-? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Er det bare jeg som får en nostalgisk følelse når jeg går blant tårn av gamle vhs'er i en brukt-butikk og leter etter klassikere? Sammenlignet med overpolerte dvd-utgaver som står glansende i destillerte hyller er det himmelen. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 De fleste har da DVD-spiller nå om dagen, og de som ikke har det, får kose seg med sine gamle VHS'er. Og de fleste nye DVD'er koster da 2-300 kr? Jeg antok nå ihvertfall det, men jeg pleier ikke å kjøpe nye DVD'er, så Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 De fleste har da DVD-spiller nå om dagen, og de som ikke har det, får kose seg med sine gamle VHS'er.Og de fleste nye DVD'er koster da 2-300 kr? Jeg antok nå ihvertfall det, men jeg pleier ikke å kjøpe nye DVD'er, så De som betaler 300,- for en helt vanlig dvd, blir svindlet imo. Jeg betaler maks 200,- for en normal utgivelse. Norge er et dritt dvd-land uansett. Hail to the internet... ...and VHS Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 VHS er og har alltid vært et drittformat... Ble presset gjennom av Sony hvis jeg ikke husker helt feil... Video 2000 og Beta MAX var bedre på alle måter, men det handler jo tross alt om penger. Takker meg til DVD heh, tålelig bra bilde og bra lyd. Sånn det bør være. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 hmm, husker ikke om det var Sony eller hvem det var som fikk presset gjennom VHS som standard. Men det som skjedde var nå uansett at VHS-forum eller WTF fikk mange store utgivelser til VHS og mange kjøpte seg VHS spiller, etterhvert ble Beta MAX, som var den sterkeste konkurenten, presset ut. Men i TV brukes det den dag i dag Beta MAX Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 DVD-spiller får du til 500-lappen nå, så det er ingen unnskyldning å ikke ha én. Alternativt kan man kjøpe seg en X-Box til 1500, så har man en finfin konsoll i tillegg til DVD-spiller. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 VHS er vel JVC sin greie tror jeg, og de sammen med en del andre klarte til slutt å presse Sony sin BetaMAX ut av markedet. Synd ja. Ellers ser jeg ikke på tapet av VHS som noe stor greie. Dvd har mye bedre både bilde og lyd, og nå når opptakerene kryper ned i pris er det bare velstand sett fra mitt ståsted. Det er jo ikke sånn at "Vups", der var det ikke mulig å bruke den gamle video-spilleren. De gamle klassikerene vil man fremdeles finne i bruktsjapper, man kan fremdeles se på de filmene og opptakene man har eller låner, og man kan fremdeles ta opp det man vil. Lenke til kommentar
Crack Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 DVD-spiller til PC koster ikke mere enn 2-3 hundrelapper heller. Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Jeg har fått en DVD-opptaker,så jeg savner igrunn ikke VHS.... Endret 12. februar 2004 av CarinaE Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Slutter man å selge tomme VHS'er nå, eller er det bare nylanseringer? Tror det er for mange som spiller inn på VHS til at de kan slutte med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Slutter man å selge tomme VHS'er nå, eller er det bare nylanseringer? Tror det er for mange som spiller inn på VHS til at de kan slutte med det. Blir vel kun de nye filmene. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Like greit og bli kvitt VHS, kjøper jo aldri nye filmer på det formatet. Trenger bare VHS spillern til og kjøre de filmanne jeg har på VHS, pluss og ta opp ting på TV. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Vhs var JVC's format. Tror det var Sony som hadde beta, og phillips 2000 men er ikke helt sikker. Etter at jeg fikk DVD syns jeg vhs forsvant all tvil. Dvd er bedre på alle måter og om et par tre år er det like billig å kjøpe dvd opptaker som video opptaker hvis opptak teller. Et spørsmål er holdbarheten. Men jeg regner med Dvd vinner her også. Det har vært mye fokusert på cd-platens holbarhet (korrosjon..) av og til, men jeg antar dvd vinner her også. Det er uungåelig utvikling dette her. Men med cd kontra vinyl-plata er det litt verre gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå